Gå til innhold

Mobiltelefon for tilkobling med ekstern antenne


sbd

Anbefalte innlegg

Jeg har nå søkt, men finner ingen interessante tråder om emnet siden 2004 (og de er helt klart ikke aktuelle lenger).

 

Problemstillingen er som følger:

 

Svigers trenger nå en ny telefon som kan kobles til ekstern antenne da det på hytta er særdeles dårlige forhold. Det vil si det er absolutt ingen dekning uten tilkoblingen til den retningsstyrte antennen på hyttetaket.

 

Siden det er svigers som trenger telefonen så bør den også være helt enkel, altså minst mulig ekstra utenom å ringe og sende sms.

 

Spørsmålet er altså: har noen forslag til telefoner som kan kobles til takantennen (den har en eller annen standardkobling), eller må han regne med en telefonfri framtid på hytta når hans nåværende gamle telefon dør? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SE 810 har mulighet for ekstern antenne.

Takk for forslag. Jeg har nå sett på både SE W810i og SE K810i, men så vidt jeg kan se har ingen av dem inngang for ekstern antenne. Er det noe jeg har oversett?

 

Finnes det evt andre (og enklere) alternativer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-376f9
SE 810 har mulighet for ekstern antenne.

Takk for forslag. Jeg har nå sett på både SE W810i og SE K810i, men så vidt jeg kan se har ingen av dem inngang for ekstern antenne. Er det noe jeg har oversett?

 

Finnes det evt andre (og enklere) alternativer?

 

Jeg kjenner ikke de to telefonene i detalj, men hvis du ser et rundt plastdeksel bakpå telefonen, på størrelse med et hullemaskinhull, sitter antennekontakten under dekselet. Bruk en binders for å ta av dekselet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har løst problemet på følgende vis:

 

Bruker en Sony Ericsson K800i, men de fleste SE telefoner kan brukes. sjekk bare at telefonen har en liten gummiplugg på baksiden som du tar bort.

 

Jeg har da kjøpt en bilkrybbe med kabel for ekstern antenne.

Når jeg er på hytta setter jeg bare inn mobilen i krybben og bruker et bluetooth handsfrisett til å kunne sitte i godstolen og preike.

 

Enkelt og greit egentlig

Lenke til kommentar

På Sony Ericssons nettsted finnes en liste over telefoner som det kan brukes ekstern antenne på, som har kontakt bak på telefonen der man kobler inn antennekabel. De fleste telefonene på listen er ganske gamle, men det finnes noen litt nyere. SE K810i er en av telefonene på listen, og ser man på bildene ser det ut som det er et hull bak der med et deksel på.

Lenke til kommentar

Dere kan jo prøve en Antenneadapter for telefon og USB-modem.

 

http://www.emcom.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=8495

 

Disse krever ingen antenneutak på telefonen i det hele tatt.

 

Universal antenneadapter for GSM/3G telefoner og USB-modem. Den kan bl.a. benyttes på Huawei E220 USB.

Adapteren festes på baksiden av telefonen eller modemet med borrelås og antennesignalene overføres "trådløst" mellom enhetene. Antenneadapteren leveres med en 50 cm. RG174 antennekabel med SMA-hun plugg. Eksterne antenner kan deretter tilkobles. Siden man har et signaltap på mellom -4 til -7 dBi på overføringen, må en benytte en retningsstyrt antenne som gir bra forsterkning

Endret av OleRavny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...