Gå til innhold

Flytte harddisk med 8.04 til annen hardware?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er svært uerfaren når det kommer til Linux, men jeg lurte på en ting;

 

Jeg sitter på en maskin som kjører Hardy nå. Jeg kommer ikke lenger til å bruke denne maskinen, så jeg tenkte å flytte over harddisken til en annen maskin som jeg allerede kjører Vista på. Men det er selvfølgelig annen hardware. Nåværende skjermkort er Ati, CPU er AMD, dette vil bli erstattet med nVidia og Intel bla. Jeg skjønner jo at dette vil skape driverfeil, men jeg har så mye instillinger og sånt jeg har gjort på denne, bla annet skinnet den og software, dokumenter. Jeg kunne egentlig tenkt meg å beholde alt som det var, bare stilt det inn for ny hardware uten å formatere/reinstallere.

 

Er dette mulig? Å kjøre en slags config for å tilpasse den nye hardwaren? :)

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Linux lastes drivere hovedsaklig inn automatisk i oppstarten. Dermed skal det være problemfritt å flytte en eksisterende innstalasjon.

Forøvrig ligger det aller aller meste av konfigurasjon som skjulte filer/mapper i brukeren din sin home katalog, så du kan gjerne ta en backup av denne i tilfelle ting ikke går helt som det skal. Det er også mulig å eksportere/importere en liste av programmene du har innstalert med apt (eller var det dpkg?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...