Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Glemt passord til windows


Anbefalte innlegg

Jeg har en innpåsliten bror som fant ut mitt forrige pw til min bruker på pcen. Endret derfor til noe vanskelig, som jeg har greid å glemme.

Er det noen måte jeg kan finne ut hva dette passordet er, uten å formatere?

 

Er Windows Vista som er på maskinen.

 

Beklager om dette er feil forum, men greide ikke å finne noe mer fornuftig sted å poste... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja det er fult mulig og få tilbake, du kan laste ned et program som knekker passordet ditt.

 

Du må brenne det ut på en cd her kan du velge vista eller XP.

Ophcrack

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du får skrive opp passordet ditt nå og legge det et sted, kanskje hjemme det et sted på rommet ditt eller noe som lillebroren din ikke kan finne så sliper du og mistedet igjen.

 

Du er nok ikke den første eller den siste som vil glemme sitt eget passord.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Har du noen idé om hvor lang tid det kan ta, forresten? xD

Noen ganger tar det kanskje under 10 min.

Men sånt er avhengig av hva passordet består av.

Om det bare er bokstaver, om det er bokstaver tall og tegn vil det ta lengre tid.

 

Så alt fra under 10 min til flere timer kanskje eller mer avhengig av passordets lenge og hva det består av.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Vil det ikke være mulig å bare overskrive passordet med noe annet om man starter opp fra annet media? Må da teoretisk sett være mye enklere.. (Ikke at jeg vet om noe program som gjør det)

Hva tenker du på?

Skrive over filen hvor passordet ligger?

Det tror jeg ikke er noe windows villa tilatt faktisk, det er jo en grunn til at passordene er der og bare kune overskrive det området ville vært for lett, for da ville jo det ikke vært noen sikkerhet.

 

Og selvsakt og bruteforce knekke et passord er også ikke så sikkert men det kan ta mye lengre tid enn og bare overskrive akkurat det området.

 

Jeg tror det er forskjellige områder i windows innstaleringen som er skrive beskyttet så det ikke blir mulig og overskrive med random data.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...