Gå til innhold

hrn

Medlemmer
  • Innlegg

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

hrn sine prestasjoner

2

Nettsamfunnsomdømme

  1. Ja enig i den. Tidligere var det en fordel å gå til merkeforhandler, for de viste hva de snakket om. Jeg tror nok at det argumentet ikke er like sant lengre. Mon tro om der en noen her hjemme i gamlelandet som driver med slike ting, slik at man slipper å sende denne til Tyskland?! Men da skal de selvfølgelig vite hva de skal fikse på, så det er nok ikke så smart det heller....
  2. Jaha.... Hadde jeg bare hatt en garanti for at dette funket skulle jeg ha prøvd dette. Men med en så gammel bil begynner jeg å tvile på at det er verdt disse kostnadene. Jeg har hatt bilen på BO slik at de kunne kjøre en diagnose, de kom ikke fram til noe annet enn det jeg gjorde. Er det ikke litt merkelig at de ikke viste om dette? Jeg er nok ikke den første som har dette problemet.... Tusen takk for at du sjekket opp dette for meg, sette veldig stor pris på det. Så får jeg bare gå litt i tenkeboksen hva jeg skal gjøre videre. Tror der er mye bil igjen i denne doningen, så det er litt fristende å prøve....
  3. I det siste har både startproblemer og kode kommet mer eller mindre med en gang. Når dette begynte for en tid siden var det mye sjeldnere, og vi kunne bruke bilen med motorlyset på. Da var det mer sporadisk at disse start problemene var der, men nå i det siste har vi ikke kunnet bruke bilen da det er der mer eller mindre hele tiden...
  4. Kan kan godt være at det er her feilen ligger. Men siden koden på ECU er der kan det vel kanskje være at det er ECU det er feil på, som ikke sender riktig strøm eller jording til releet?
  5. @Maskinfører @Habla Møberg. Det virker på meg som dere kanskje har litt greie på dette. Jeg satt nettopp i bilen for å prøve å starte denne, starter fint, men motorlys kommer på med en gang og den dør hen. Klarer å holde liv i den en liten stund, mens den går opp og ned i turtall. Det jeg reagerer på er at det er mye aktivitet i drivstoff releet, det kikker ganske ofte. og når bilen stopper kommer der en hel serie med klikk. Jeg la hånden min på releet nå så jeg er sikker på at det er dette som lager lyd. Kan det være at det er drivstoffpumpen det er noe galt med? Jeg har prøvd å skifte releet, kjøpte ett nytt, men det var samme symptomene da. Om det er det ligger denne inne i tanken, så det er ikke en helt enkel jobb å sjekke....
  6. Ja det kan være. Har fått noen råd om å sjekke at jordingen til ECU er OK, men vet ærlig talt ikke helt hvor jeg skal lete... Koblingene ser fine ut etter det jeg kan sjå.
  7. Heisann, Lurte på om der er noen som kan gi meg ett hint / råd vedr en utfordring jeg har fått på min MB B150. Fikk for en tid siden problemer med å starte bilen og når den først starter kan den stoppe hvor som helst og gjerne midt i trafikken. Motor lyset lyser og når jeg gjør en diagnose kommer det opp at der er ett problem med ECU. Koden som kommer er "N3/10 (ME-SFI [ME] control unit)/Fault[P0605]", med ID "0064-001". Det rare her er at om jeg fjerner denne feil koden kan bilen gå i flere dager uten problemer, men denne kan også komme igjen med en gang. Kan det være at der er noen inne på denne siden som har opplevd det samme og kan gi meg noen gode råd? Dette er en 2008 modell, og er det ECU'en som er gåen er det bare å levere bilen til de evige motorveier, men det kan være at problemet er mindre og enklere enn man tror??
×
×
  • Opprett ny...