Gå til innhold

Melkehjerter

Medlemmer
  • Innlegg

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Melkehjerter

  1. Tussi skrev (52 minutter siden):

    Det er forståelig. Du må søke NAV om å forskuttere sykepenger. Håper du er organisert... bestrides av sykepenger er generelt en uting

    Er organisert ja, og de er inne i saken. Det skapes hvertfall ikke tillitt som arbeidsgiver snakker så varmt om

  2. AndersT2 skrev (7 timer siden):

    Sett deg inn i hva som arbeidsgiver har krav til også. Når du er sykemeldt så skal de følge deg opp med samtaler innen visse tidsrammer. Så hvis lederen din ikke gjør det, så har du noe å svare tilbake med også.

    https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidstid-og-organisering/tilrettelegging/oppfolging-av-sykmeldte/

    Det bør heller ikke være noe i veien for å fortelle arbeidsgiver hvorfor man er sykemeldt, selv om det ikke er noe krav. Det for at de best kan følge folk opp og tilrettelegge. Skulle det fortelles videre så bryter de taushetsplikent sin. Hvis det er arbeidsrelaterte ting man er sykemeldt for, så er det egentlig viktig å kunne vite slik, slik at man kan tilrettelegge og forhindre at slikt skjer i fremtiden også.

    Vi har som policy at folk skal ringe inn når de er syke, det for å enklere kunne få avklart ting som hvor lenge man tror man blir borte osv, slik at vi kan endre på kunde avtaler også fremover i tid. Enkelte kan være så enkle at de sender SMS og sier jeg er syk i dag, og ikke svarer på melding man får tilbake.

    Har alltid sendt melding selv, og nevnt at jeg ringer inn senere, da jeg som regel er opp 2 timer før de andre, og søvn som regel er beste medisin for min del, og da irriterende å måtte sette på vekkeklokken kl 7 igjen bare for å ta en telefon, i stedet for å sove til jeg vokner. Aldri vært noe problem hos oss.

    Min arbeidsgiver ringer ikke til folk som er syke, hun mener kontakten skal gå begge veier og anklager den syke for ikke ha tatt kontakt tilbake. Når man er syk en dag så ringer man. Når man allerede har en pågående dialog på sms, og jeg har hatt lengre permisjon førut og skriver at jeg ikke kommer tilbake til gitt dato, og videre skriver at jeg er sykmeldt og sender diagonalt der det står tydelig fra dato til dato sykmld varer. Legemeldt sykmelding. 

  3. Cascada81 skrev (40 minutter siden):

    Jeg trodde tiden for fysiske sykemeldinger var over. Det er mulig du selv må gjøre noe for å aktivere digital sykemelding, men da må arbeidsgiver selv logge inn på Nav og hente ut sykemeldingen.

    Alle får dette på sine tlf , bare tull. Ny konstituert sjef uten utdanning og er ung - veldig lyst å vise muskler og skjønner ikke helt lederrollen. Hun vil være sjef ikke leder 

  4. Har en som ønsker seg ny radio og forsterker til bmw, usikker hvilke modell bilen er og hvordan det er inni. Men det er av gamle sorten. Kan jeg kjøpe tuch radio? Eller må det være sånn eldre versjon? Har ikke peiling på bil eller slike ting.. 

×
×
  • Opprett ny...