Gå til innhold

Tek_73

Medlemmer
  • Innlegg

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Tek_73 sine prestasjoner

8

Nettsamfunnsomdømme

  1. Tek_73

    Bremsekloss??

    Takk for tips, jeg skal sjekke innsiden også. Sikkert lurt å uansett ta en bremseservice etter hvert.
  2. Tek_73

    Bremsekloss??

    Er dette bremseklossen som titter frem under caliperen? Skal den være slitt slik?
  3. Clutchen ser ut til å fungere. Når AC skrus på kobler den inn, og når den skrus av kobler den ut. Juli er sikkert ikke beste tiden å få bestilt inn og byttet kompressor, nei. Tenker som en nødløsning å ta sikringen til klimaanlegget, og greie oss uten dette. Da ryker kupeviften også, men vi har da vinduer og gode headset 😅 Men det forutsetter jo at problemet ligger i kompressoren og ikke i reimhjulet eller clutchen. Vi småkjører litt i dag, og tar den på verksted for en vurdering i morgen. Takk igjen for god hjelp!
  4. Du har rett, det er en 2013, registrert i desember 2012. I dag spinner hjulet som det skal. Clutchen kobler fra når AC skrus av. Antar likevel at komponenten er skadet og trenger å skiftes. Mener du at reimhjulet kan frikobles (bare vi lar AC være avskrudd under videre kjøring)? Det er trangt i motorrommet, og jeg har ikke redskaper til å koble fra, og lite peil på mekking. Noen som kjenner gode mekkefolk i Dalen-området (Telemark)? Tusen takk for god hjelp alle sammen.
  5. Etter at det begynte å lukte svidd gummi under en lengre kjøretur, viste det seg at det fremre reimhjulet sto bom fast (det minste hjulet, til høyre). Det roterer ikke, men reima snurrer som den skal. Hva kan være grunnen, og hva må gjøres? Det gjelder en 2012 Opel Astra Sports Tourer 1.4 (1362) 120HK. Litt krise, vi er på vei til hytta, og har 1000 km igjen. Håper derfor at noen har et godt tips.
×
×
  • Opprett ny...