Jump to content

ExtremeLudvig

Medlemmer
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Yes sir, hadde et skjermkort som jeg kjøpte brukt. Orginalt var dette kjøpt hos Komplett et år før, og Coil whinen ble så heftig at jeg kunne høre det gjennom headsettet hver gang jeg åpna en chrome tab liksom. Fikk det på garanti etter jeg lagde en video der man kunne høre den intense coil whinen, og maste som faen på dem underveis for at de skulle skjønne hvor irriterende det er. De ville gi meg et annet kort som erstatning, men jeg skulle ha samme så jeg bare kjøpte et tilsvarende, returnerte det gamle og krevde refund. Til slutt ga de etter 😜
  2. Hei. Prosjekt-Audien min blir utsatt for flere påfunn, og det neste blir en liten senk. Hjulbuen står 90mm over toppen av dekket fremme, og 70mm bak. Så bilen er rett og slett 2cm lavere bak enn fremme, noe jeg syns både ser rart ut og kjennes under kjøring, spesielt ved lastet bagasjerom. Jeg vil gjerne senke 50-60mm + fremme og 30-40mm bak slik at jeg får "jevnet" ut bilen litt. Det er altså ikke snakk om volvo 240 type blodsenk, rullerøyk og Vassendgutane, men en "healthy medium" av estetikk, kjøreegenskaper og pris. Hva er beste fremgangsmåte her? Har sett på både justerbare og ikke justerbare demper/fjær -kombinasjoner og jeg må innrømme jeg er litt blank på hva som svarer mine behov best, per pris. Ønsker ikke å bruke mer enn 10k på denne senken inkludert hjulstillingskontroll og godkjenning. Noen av dere som har noen eksempel/anbefalinger?
  3. Hei! Har kjøpt meg en Audi A4 B5 1,8 1999 som det trengs å byttes regreim på snart og tenkte å gjøre dette selv. Ser at det finnes en del youtube tutorials på diverse lignende motortyper (AWM, AEB etc.), men jeg har ADR motor. Har dette noe betydning eller er motorene så og si identiske ifht regreim? Ser også at det selges regreimsett med/uten strammehjul, spenningsdemper osv. Er det nødvendig å kjøpe med alt dette eller holder det med fks kun reim og vannpumpe? Andre tips/råd ifht til regreimbytte på A4 B5? All hjelp settes stor pris på!
  4. Oppdatering, kjørte diagnose med VCDS og har bytta oljetrykkbryter. Fremdeles (og nesten mer aggressiv) oltretrykksadvarsel under kjøring.
  5. Etter litt diagnostisering idag så mistenker jeg kjørecomputern. Tente (og starta) bilen med oljetrykkssensor frakoblet. Ingen varsellampe på dashbordet...Må nok til med et diagnoseverktøy etterhvert.
  6. Hei. Kjøpte en Audi A6 1.8t 2000 av en kompis her forleden. Bilen har stått stille det siste halvåret før jeg kjøpte den. Har bytta olje og oljefilter og sjekket oljenivå - alt virker normalt. Likevel dukker rødlampa opp av og til. Vanligvis etter 10-15 minutter kjøring og/eller ved pådrag / høy fart / høyt turtall. Noen ganger forsvinner lampa etter få sekunder, noen ganger forblir den på og jeg blir etterhvert nødt til å stoppe bilen for å begrense risiko for at ting skjærer seg helt. Mine hovedmistanker er: - Størkna olje og drit fra den gamle olja som har lagt seg i bunnpanna og tettet sil eller annet. - Oljepumpa begynner å ryke og dermed ikke klarer å sirkulere olja skikkelig. Vurderer derfor å skru ned bunnpanna og sjekke samt rengjøre i håp om at det hjelper. Er det andre ting det kan være i dette tilfellet? All hjelp mottas med stor takknemlighet
  7. De vil antageligvis sutre på at den ikke er på nettlager.
  8. Jeg benytta meg nylig av prisløftet til Komplett. De prøvde først å si at varen til konkurrent ikke var på lager, noe den var. Etter jeg hadde mast på de sikkert fire ganger via chat at de misforsto, så ble jeg lei og lagde en video der jeg screenrecorda at jeg putta samme varene jeg kjøpte hos Komplett i handlekurven hos konkurrent(er) og brukte kalkulatoren til å vise differansen. Sendte den på chat til Komplett, da gikk det rimelig fort.
  9. Må nok innrømme at det har med preferanse å gjøre. Aller helst Audi. Jeg har inntrykk av at man fkan finne en krysning mellom god kjørekomfort og grei motor (riktig modell..) men ikke dreper lommeboka. Det vanskelige er å finne bilen med minst behov for heftig teknisk vedlikehold, som i utganspunktet er kanskje umulig i denne prisklassen, men gjør forsøket hehe. Har også sett på denne en god stund, den har ligget ute siden i høst(!) Glemte å legge den til i listen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=162433964
  10. Biler jeg har kikket litt på underveis. Har dere noen kommentarer? Audi A4. Gått ganske langt, men er svært godt vedlikeholdt, og byttet motor på. Selges lokalt. Nettopp EU-godkjent. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171996985 Audi A4. Gått 100k mindre, ser ålreit ut. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=172317683 BMW 3-Serie 316i. Nettopp EU-godkjent. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=168081350 Edit: VW Jetta. Ganske bra for prisen? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=162433964
  11. Hehe, det der er faktisk nesten værre enn hva jeg har måtte oppleve med mine ratcars, sett bort i fra da jeg (heldigvis) oppdaga at regreima begynte å hoppe litt etter strammeren begynte å gi seg, som kunne gått galt. Det der er ting jeg naturligvis vil unngå, spesielt lekasjer.
  12. Ja, antageligvis mest realistisk. Jeg ser den at jeg sannsynligvis er litt naiv i håpet om å finne noe til 30-50k som er problemfritt, men gjør et forsøk allikevel. Bilen trenger forsåvidt ikke å være problemfri, men om det finnes en biltype med motor og drivverk der ute som tradisjonelt sett går for å være "driftsikker" så er det det jeg er ute etter. Med andre ord noe man skal stole på på en langtur og slikt. Småtteri som normale slitedeler er greit tenker jeg. Som sagt, ble anbefalt A4 med 1,9 motor da selve motoren i disse bilene visstnok skal "kunne gå til en million" hehe.
  13. Hei! Har de siste par årene kjørt stort sett kun ratcars til 5-15k som det ryker noe på hele tiden. Har underveis fikset dette selv, og bilene har ellers fungert greit for en student, og det har vært ålreit økonomisk å holde på sånn. Men jeg begynner nå å bli ganske lei av å til stadighet måtte fikse en bil som det ryker noe viktig på, og er villig til å denne gang fleske litt til, i håp om å kanskje få tak i noe som sannsynligvis er driftsikkert nok til å holde ut et par år til jeg er i arbeid. Så spørsmålet mitt er egentlig, hva kan dere anbefale av relativt driftsikre biler i 30-50k prisklassen? Hva bør jeg se etter? Er fan av Audi, og ble anbefalt A4 1,9 av en kompis men vil gjerne gjøre mer research.
  14. Mine fellow datanerds, trenger litt råd her. Huawei Matebooken jeg har nå begynner å blir ressurssvak i forhold til både skolearbeid (softwareutvikling) og annet reakreasjonelt som videoredigering i 3K. Savner litt å kunne bare ha med en sterk laptop + skjerm og peripherals på eventuelle LAN også. Har de siste ukene kiket litt rundt på laptoper i 10-20k klassen og kom over Komplett-varianten av MAG-15 her som ser ganske decent ut for prisen (den er på salg nå). Jeg syns specsa ser balanserte ut, og denne typen laptop ser også ganske oppgradérbar ut når den tid skulle komme. Det jeg lurer på er om det er et godt tidspunkt på å kjøpe en slik laptop, eller det er verdt å vente en stund? Mtp kommende hardware osv. Femten laks er en relativt stor investering for en student så vil være så sikker som mulig på at jeg får mest mulig for pengene. Alle tips og råd settes stor pris på!
×
×
  • Create New...