Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

swoop86

Medlemmer
  • Innlegg

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Hjelpsomme svar

  1. swoop86's innlegg in Hva trengs for å kjøre flere desktops fra en server i bedrift? ble markert som svaret   
    Vel, du bør vurdere kostnadene opp mot hva du ønsker og hva du trenger.
    Erfaringsmessig er det ikke bra å kjøre et program som er beregnet for én bruker, på flere brukere og på forskjellig lokasjon, da det kan oppstå konfliker ved lagring/åpning av filer.
     
    Har tatt en kjapp titt på admin123 og det ser ut som systemet er utviklet for at én bruker skal bruke det.
     
    Kan være dere bør se på en annen programvare dersom dere vil ha flerbruker støtte (dette er ikke min sak, men har dere sjekket om lisensen gir tillatelse til flerbrukere? her kan dere gå på en smell...).
     
    Dersom alle har admin123 på sin pc så hadde jeg med deres bedrifts størrelse i betrakning så vurdert å benytte meg av dropbox/skydrive el. som lagringsområde for filene, da har du automatisk backup og gjenoppretting av slettede/endrede filer.
     
    Husk at du må ha en lisens per bruker for office pakken, og du går ikke forbi denne ved å ha en "felles" bruker som mange pleier å ha...
    Jeg er ikke 100% oppdatert på lisenser fra MS, men ta en telefon til dem, så forteller de hva du trenger av lisenser, dersom du går for en MS løsning.

    Hvis du allerede har hardware, så hadde jeg nok gått for en windows server som host, med hyper-v guests, hvor du har en windows 7 maskin som brukere kan "remote" inn til.
×
×
  • Opprett ny...