Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av scooter til voksen mann.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på å kjøpe meg en scooter som kan bringe meg til og fra jobb.

 

Er avhengig av at det er mulighet for oppbevaring av hjelm under setet da det vil bli byttet sjåfør i løpet av dagen og jeg vurderer å kjøpe brukt.

 

Har kikket litt på Vespa samt Piaggio fly, er dette greie alternativer? Andre alternativer jeg bør kikke på?

 

Hva bør man se etter dersom man kjøper brukt annet enn at den har vært på service?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte er de nye scooterene laget for kinesere. Dvs kort mellom setet og styret. Hvis du er lang i bena bør du prøve litt forskjellige for å se om du får en god stilling. Jeg kjører en peugeot buxy. Den er relativt stor og tung, men det er god plass til å strekke bena ut. Den har ikke plass til hjelm under setet.

Hvilken som er best er vanskelig å svare på. Det blir vel en smakssak. Vet det er en del "tunere" der ute som har sine meninger om hva som er best, men det går vel mest på hvor rask de klarer å få den.

 

Brukt? Sjekk bremser, sjekk dekk for kast (kan ha vært kjørt i kanter, eller hoppet med), slark i styring. støtdempere, at alt elektrisk fungerer. Lettstartet?. Sjekk eksos (oljerøyk),

Er den modifisert?

Tja, det er en hel del man kan sjekke. Er man usikker så tar man den med til et merkeverksted og ber om hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...