Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal ha scooter...noen gode ideer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med det er 50 kubikk vi snakker her? Hadde en Suzuki Katana (ikke motorsykkelen, altså!) for noen år siden og var godt fornøyd med den. Ved et serviceopphold på et verksted fikk jeg låne en Honda et-eller-annet til min ble ferdig, og det var oppsiktsvekkende forskjell! Våre kjære myndigheter har jo bestemt at en moped ikke skal gå fortere enn 50 km/t. Min Suzuki gjorde ca. 56 på flat mark, men i nedoverbakke noterte jeg 82 km/t som rekord! :) Men Honda'n derimot, hadde visstnok en annen form for plombering, for den greide jeg ikke å presse over 48 km/t. :wallbash: Heldigvis lånte jeg den bare i én dag.

 

Så, mitt tips til deg blir: Prøvekjør flere modeller! (hvis du da ikke har tenkt å fjerne plomberinga eller trimme eller whatever ulovlig dah ...!)

Lenke til kommentar
veldig fornøyd med aerox ;)

men hvor for går an har hørt at han går 60-70 på flata :new_woot:

Rundt 60kmt originalt. min gjrø 70kmt men har fjerna en variatorring som sperrer så den ikke vil gire.

 

Mhm, litt knotete å ta ut den plomba uten skikkelig verktøy, fant jeg ut :p Vanskelig å skru av det store variatorhjulet om man ikke har noe som holder det skikkelig fast uten å ødelegge tennene på det samtidig.

 

Speedometeret på min viser cirka 10 km/t for mye når det viser 70 km/t (målte med GPS), så min går vel maks i 60-65 etter at jeg bare bytta potta (plomberingsringen i variatoren har jeg ikke fått tatt ut ennå).

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
Regner med det er 50 kubikk vi snakker her? Hadde en Suzuki Katana (ikke motorsykkelen, altså!) for noen år siden og var godt fornøyd med den. Ved et serviceopphold på et verksted fikk jeg låne en Honda et-eller-annet til min ble ferdig, og det var oppsiktsvekkende forskjell! Våre kjære myndigheter har jo bestemt at en moped ikke skal gå fortere enn 50 km/t. Min Suzuki gjorde ca. 56 på flat mark, men i nedoverbakke noterte jeg 82 km/t som rekord! :) Men Honda'n derimot, hadde visstnok en annen form for plombering, for den greide jeg ikke å presse over 48 km/t. :wallbash: Heldigvis lånte jeg den bare i én dag.

 

Så, mitt tips til deg blir: Prøvekjør flere modeller! (hvis du da ikke har tenkt å fjerne plomberinga eller trimme eller whatever ulovlig dah ...!)

Da var vel speedometeret paa Hondaen rett, og den paa Katanae'n feil :p

 

82 km/t nedover tviler jeg paa at du hadde plombert ihvertfall, gaar ikke i det hele tatt med en plombert scooter..

Lenke til kommentar
Regner med det er 50 kubikk vi snakker her? Hadde en Suzuki Katana (ikke motorsykkelen, altså!) for noen år siden og var godt fornøyd med den. Ved et serviceopphold på et verksted fikk jeg låne en Honda et-eller-annet til min ble ferdig, og det var oppsiktsvekkende forskjell! Våre kjære myndigheter har jo bestemt at en moped ikke skal gå fortere enn 50 km/t. Min Suzuki gjorde ca. 56 på flat mark, men i nedoverbakke noterte jeg 82 km/t som rekord! :) Men Honda'n derimot, hadde visstnok en annen form for plombering, for den greide jeg ikke å presse over 48 km/t. :wallbash: Heldigvis lånte jeg den bare i én dag.

 

Så, mitt tips til deg blir: Prøvekjør flere modeller! (hvis du da ikke har tenkt å fjerne plomberinga eller trimme eller whatever ulovlig dah ...!)

Da var vel speedometeret paa Hondaen rett, og den paa Katanae'n feil :p

 

82 km/t nedover tviler jeg paa at du hadde plombert ihvertfall, gaar ikke i det hele tatt med en plombert scooter..

 

Jeg hadde en helt original umodifisert scooter, men hvilken type plombering/fartsbegrensning den haddde, har jeg ikke peiling på. Det virka i allefall som om det var forskjellige systemer, ettersom Hondaen fikk "stopp" på 48, mens min ganske riktig fikk 82 på det meste i god nedoverbakke. Kanskje min ikke var plombert, men hadde et annet system? Var en 99-modell, Mener å huske at Hondaen var en SFX, kanskje 1997 modell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...