ZyNTaX_1337 Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 En ting jeg merket meg i Open Beta var at etter at alle ble oppgradert til lvl 20 og man kom til Khemi (siden jeg var Stygian) Jeg tenkte da at jeg skulle svømme over havnen fra byen til landområdet på andre siden, men ble stoppet av en usynlig vegg!!! Jeg får virkelig håpe at de har tatt vekk usynlige vegger på slike steder på release versjonen! Fordi dette får spillet til å virke SVÆRT lineært!
alike Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Det kalles for instancing teknologi. Det var Funcom som fant opp denne teknologien. Det gir muligheten for å skape en større å mere detaliert verden en hva man ville kunne hatt uten å gjøre det slik.
Graapho Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Instancing har vel strengt tatt lite med usynlige vegger å gjøre? Nå kjenner ikke jeg området det er snakk om, men sånn som det høres ut er det ute i den store verdenen og da skal det vel ikke være noen instancevegger der.
Sunos Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 (endret) Instancing har vel strengt tatt lite med usynlige vegger å gjøre? Nå kjenner ikke jeg området det er snakk om, men sånn som det høres ut er det ute i den store verdenen og da skal det vel ikke være noen instancevegger der. man må jo bruke båten for å komme til den øya, synes det er helt greit med soneinndeling som fc har valgt å bruke, samme som i Ao, tar jo 1-2 sec å loade så ser ikke problemet. Ser stadig flere og flere poster som klager over at man ikke kan klatre opp der(meste i AoC forumet), kan ikke svømme dit osv. Er veldig mange steder man kan gå\komme seg til i dette spillet som ellers ikke er mulig i andre mmo's, der de som regel er bare en bakrunn eller umulig å komme frem i terrenget o.l. Endret 20. mai 2008 av Sunos
Vemund Veien Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Syns ein kan svømme alt for bra i dette spelet. Oppover elver og fossefall er null stress, eller nedover gigantiske fossar frå høge stup utan å ta damage. Praktisk for å komme seg rundt, men ikkje akkuratt noko som hjelper på innlevelse.
Bjonski Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 "usynlig" vegg har noe med instance-inndelingen som er nevnt. Sonen du er i stopper der, og du skal ikke kunne svømme videre. Akkurat som i WoW, hvis du prøver å svømme fra Kalimdor til den andre siden, så stopper du før du kommer så langt pga. det er to plasser adskilt fra hverandre. Sonene i AoC tillater flere detaljer i hver sone, flere folk og flere mobs. Skulle hele verden vært en og samme instance så ville ingen kunne kjørt spillet så bra som de gjør nå.
Zappy Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Bare jeg som ikke forstår hva en sone vegg har med instansing å gjøre? Noe FC fant opp? Hm?
Bjonski Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Bare jeg som ikke forstår hva en sone vegg har med instansing å gjøre? Noe FC fant opp? Hm? Instancing det er snakk om er at hver sone er delt opp i instancer, det finnes flere instancer av samme sone. Hver sone er en instance, dette står også når du prøver å gå inn i en ny sone. Instance, som i WoW hvor du dreper bosser etc kalles vel dungeon.
ZyNTaX_1337 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Er uansett helt latterlig med de veggene, FC burde gjort som i AO der "veggen" har en slags animasjon, som gjør at man ser at her bytter man sone. Den usynlige veggen er plassert noen få meter fra land på andre siden(når man svømmer i havnen i Khemi) Så det var akkurat dette som gjorde det så rart, spillet burde jo kunne zone meg til den andre zonen uten at det var ett problem. Nå skal det sies at dette var i Open Beta, så det kan være at man blir zonet nå i release versjon da... Noen som gidder å prøve? Jeg får ikke prøvd får på 23/5 da jeg ikke har EA.
alike Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Er uansett helt latterlig med de veggene, FC burde gjort som i AO der "veggen" har en slags animasjon, som gjør at man ser at her bytter man sone. Den usynlige veggen er plassert noen få meter fra land på andre siden(når man svømmer i havnen i Khemi) Så det var akkurat dette som gjorde det så rart, spillet burde jo kunne zone meg til den andre zonen uten at det var ett problem. Nå skal det sies at dette var i Open Beta, så det kan være at man blir zonet nå i release versjon da... Noen som gidder å prøve? Jeg får ikke prøvd får på 23/5 da jeg ikke har EA. Så du mener at det burde være en synelig animert vegg som skiller en øy fra fastlandet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå