Gå til innhold

GeForce 9 for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er surt for dem som har kjøpt den nyeste XPS'en fra Dell, med dobble 8800M GTX kort. :(

 

Ikke veldig surt i det hele tatt. For det første kommer det ny hardware hele tiden, for det andre tar det nok brorparten av dette året, minst, før 9800 GTX er å se i noen laptop, for det tredje vil 8800GTX SLi yte som fy i mange år uansett, bare se på 7950 SLi, fortsatt nr 2 regne av de beste kortene, men scorer lavt i 3Dmark06 av naturlige årsaker. Nei dette er jeg særs lite bekymret for :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om disse blir tilgjengelige i "løsvekt"? Tenker da på 9600m gt. Den blir MXM II?

Hadde vært greit å faktisk kunne oppgradere laptopen sin :p

De blir med all sannsynlighet tilgjengelig i løsvekt med tiden. Store spørsmålet er om Santa Rosa støtter disse nye GPU-ene. Står jo her at disse kommer "i forbindelse" med lanseringen av Monteniva-chipset-et.

Lenke til kommentar

er i akkurat samme situasjon som "Vestlia". Jeg ber til gud hver dag om at det skal komme 9800GTX i MXM II format :)

 

Det at de ikke selger MXM kort i norge har jeg kanskje en viss forståelse for. Men jeg vil si at overgangen fra 8600M GT 512MB til et eller annet 9800GTX kort er god nok til at det er vits å bestille i fra statene (newegg, ebay osv.)...

 

just my 2...

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at 9800M GTX kommer i MXM II-format. Mer sannsynlig kommer nok dette kortet i MXM III-format, eventuelt MXM IV-format. MXM 2-formatet er jo beregnet for det meste for 14- og 15.4-tommere. Å presse et 9800M GTX som er MXM III beregnet for 17"-ere i en 15.4" høres litt tvilsomt ut. Dog tviler jeg ikke på at ytelsen til 9650M GT er hakket bedre enn 8600M. Og eventuelt da om man får 9700M GT i MXM II-format er jo det enda sprekere igjen.

 

Personlig kommer jeg sannsynligvis til å vente til Nvidia 10700M GT kommer. Men noe sier meg at de kommer til å skifte modellnavn på skjermkortene sine for ikke å komme opp i for høye tall. ^^

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Men jeg leste i en tråd på notebookforums at en kar hadde ringt supporten til Alienware...

 

og han hadde sagt at alle 17" bærbarene med MXM modul skulle lages med MXM II modul...altså ikke MXM III. (selv om MXM II kortene passer i MXM III maskinene :) )

 

Men jeg sier ikke nei takk til et 9650GT MXM II kort, og ihvertfall ikke til et 9700GT kort :p

 

men altså, et 9800GTX har jo vært best :D

Lenke til kommentar

Joda, kan hende 9800M GTX lages til MXM 2. Men du må ikke glemme at bærbare ofte har en begrenset mengde effekt på strømforsyningen. Et 9800M GTX vil nok trekke betydelig større mengde effekt enn ett 8600M GT. Samtidig vil et 9800M GTX utvikle såpass med varme at man knapt kan bruke den bærbare uten frykt for overoppheting av komponenter. Nei, tror nok det tryggeste ville være et 9700M GT.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...