Gå til innhold

Crazy Slug Casemod


Anbefalte innlegg

Hva er vel dagen uten VG? Eller hva er påska uten TG..errr påska uten casemod og TG?

Ja det nærmer seg The Gathering 2008 (TG08) og jeg har igjen laget en ny casemod formet som en figur.

8nett.jpg

(FOTO: Arild Dyrkorn)

 

Denne gangen er det en snegle ifra filmen “Flushed Away” (“Nedenom og hjem igjen” på norsk).

Siden jeg var så heldig at jeg vant en billett til TG igjennom en konkurranse på gathering.org så valgte jeg å lage en casemod til akkurat samme pris som TG billetten: 837 kr.

 

 

4 stk Bokser byggskum - 392

5 stk Tuber Vannbasert Tettningsmasse - 225

Vannbasert maling - 149

Malepensel - 16

Extra tyggegummi - 30

Bordtennisballer - 25

Sum Total - 837

Måtte kjøpe litt her og der + prute opp eller ned litt for å få alt til å gå opp i 837 kr

 

Når det gjelder hardware så bruker jeg samme type hardware som jeg hadde i min casemod ifra TG07, Stewie som jeg var så heldig å få sponset av Hardware.no. Etter TG skal stewie få seg en oppgradering av hardware så derfor valgte jeg å flytte delene over til min nye casemod.

 

 

 

Planleggingen

 

Første jeg begynte med var å se filmen Flushed Away for å skape litt innspirasjon sammens med noen flasker urge og litt potetgull med salt og pepper. Når filmen var ferdig stakk jeg på google, fant bilde av sneglen, skrev det ut og tenkte igjennom hva som kunne gå galt, kostnadene, byggematerialer og hardware. Bestemte meg å bygge hele figuren i fugeskum/byggskum for å slippe alle de små isoporkulene det ble når jeg bygget Tux. Hele figuren skulle så dekkes med Vannbasert tettningsmasse, males og så bruke bordtennisballer til øyne.

slug.jpg

 

Byggeprosessen

 

Begynte med å spraye en avlang pølselignende form av fugeskum, la den så stå over natten for å så ha på mere fugeskum helt til det ble den formen jeg ville., Brukte 2 dager på dette pga herdingen.

 

fugeskum01.jpg

 

fugeskum02.jpg

 

 

Når jeg ble ferdig var det bare å begynne å skjere ut den formen jeg ville ha den i og lage hull i munnen og magen slik det ble plass for hardware.

 

fugeskum03.jpg

 

Når selve kroppsformen var ferdig var det bare å begynne å dekke figuren med vannbasert

tettningsmasse. Dette brukte jeg sånn ca 4 dager på pga av alt måtte bli tørt før jeg kunne snu figuren for å begynne på undersiden.

 

vannbasert01.jpg

 

 

5nett.jpg

(FOTO: Arild Dyrkorn)

 

Øynene lagde jeg av bordtennisballer og 10 kvadrat bilstereo strømkabel som stilk. Øynene ble så lakkert av noen lakkrester jeg hadde igjen da jeg holdt på med bender.

eye01.jpg

 

 

La så på en tynn pølse av vannbasert tettningsmasse irundt munnen for å lage leppe.

 

vannbasert03.jpg

 

Når en jobber med vannbaserte produkter er det veldig viktig at man holder seg til dette, slik ting ikke reagerer med hverandre og går i oppløsning. Så derfor brukte jeg også vannbasert maling når jeg skulle male øyne, kropp og lepper.

Tennene lagde jeg veldig enkelt ved å klippe Extra Tyggegummi i 2 biter slik jeg fikk 2 tenner og fortsatte til jeg hadde nok til å fylle over og underleppen :). Så da er det bare å håpe på at tyggisen holder seg der og ikke blir spist opp eller smeltet bort.

tenner01.jpg

 

Tungen i munnen ble laget av isopor som jeg hadde igjen etter da jeg bygget Leela, denne ble dekt med samme matriale som kroppen og så malt i samme farge som leppen. Tungen ble så festet til senter av viften som skal være i halsen.

 

tunge01.jpg

Tunge med vifte for å forhindre “dårlig ånde”

 

body01.jpg

 

 

Når jeg skal feste hardware så har jeg laget det så trangt på innsiden av sneglene at alt kan bare presses på plass inne i kroppen. Kablene kommer ut midten av kroppen . Denne casemod'n kommer dessverre ikke til å ha noe CD/DVD- Brenner internt, men externt via usb.

 

Tenkte mye på gadgets jeg kunne putte inn i kroppen men fant dessverre ikke på noe og budsjettet hadde allerede nådd toppen, så det ble det dessverre ikke noe av, men har planer om å sette lysdioder på innsiden av øynene ved en senere anledning.

 

Hva gikk galt/bra?

 

Hele byggeprosessen gikk smertefritt, opplevde ikke noe ting som gikk galt.

Mens jeg holdt på å skjere ut åpningen i munnen traff jeg på en veldig stor luftboble inne i kroppen, som gjorde at jeg spare minst 1 time kutting inne i munnen, noe som jeg ble veldig glad for siden fugeskumet hadde blitt veldig hardpakket og derfor vanskeligere å skjere i enn jeg trodde..

 

d.jpg

(FOTO: Arild Dyrkorn)

 

Kommentarer her

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...