Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen boter ikke etter litt for høy overklokk :/


Anbefalte innlegg

PC-en boter ikke inn i bios etter litt for høy overklokk...

Se singnatur eller profil for pckomponenter..

 

CPU sto på 1782FSB, 3,94GHz ikke stilt på volt eller noe, bare linked og sync... Funka "stabilt" på dette, aldri over 50 grader..

 

Men etter hva jeg har fått vitte nå så har detta som har virka "stabilt" for meg har ikke vert helt bra... Har funka fint på tester osv.. Det har ikke vert bra å klokka så høyt uten å stille volt eller noe annet, har jeg lest og hørt nå...

 

Restarta pcen og den begynnte å pippe som et helvete.. Tror jeg muligens klokka litt høyere, kansje 4GHz eller noe (rota litt inne i bios)... Resatte bios og nå får jeg ikke starta pcen igjenn..

 

Alle vifter går på fullt, og hkLED og pciXled lyser som normalt. Men HD-LED lyser konstant, den pleide å blinke... Har 2 raptor hardisker og ingen av dem leser...

 

Har nå resat bios mange ganger, hatt bateri ute an hk i flere timer og jumper ha står på clear i over 1 time.. har fungert å resette før også...

 

Har plokka pcen fra verandre 2 ganger nå og satt den sammen igjenn.. har prøvd andre rambriker og skjermkort, har ikke flere inter upu'er eller intel brikksett.. (kun amd)

Dette var mit første intel brikksett, har vert oppe og gått i over en måned..

 

Noen som har vert borti det samma problemet??...

 

Tror dere CPU eller HK har tatt kveld??

Har dessvere ingen venner med riktig intel cpu jeg kan prøve med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok det er HK som har tatt kvelden. ASUS P5NT-Deluxe (dersom det er det du har?) takler ikke høy FSB. Se deg litt om på Xtremesystems. Der er det mange kyndige som sikkert kan gi deg en mye bedre konklusjon enn meg. :)

 

Men vil tro det er HK som har tatt kvelden. E6850 på 4 ghz hørtes ut som om det skulle gå greit det. Dersom du har god kjøling vel og merke da. Hvor høyt satte du CPU Vcore?

 

Du kan jo evt. ta ut alle delene, bestille et billig P35 kort og så teste alt der? :)

 

Men ikke klokk høyt på 780i. Risikabel affere dersom man ikke har veldig god kjøling. Burde vel hatt vannkjøling på MOSFET, NB/SB med den klokken du har. :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Tror nok det er HK som har tatt kvelden. ASUS P5NT-Deluxe (dersom det er det du har?) takler ikke høy FSB. Se deg litt om på Xtremesystems. Der er det mange kyndige som sikkert kan gi deg en mye bedre konklusjon enn meg. :)

 

Men vil tro det er HK som har tatt kvelden. E6850 på 4 ghz hørtes ut som om det skulle gå greit det. Dersom du har god kjøling vel og merke da. Hvor høyt satte du CPU Vcore?

 

Du kan jo evt. ta ut alle delene, bestille et billig P35 kort og så teste alt der? :)

 

Men ikke klokk høyt på 780i. Risikabel affere dersom man ikke har veldig god kjøling. Burde vel hatt vannkjøling på MOSFET, NB/SB med den klokken du har. :wee:

 

Har vert på netshoposlo i dag å kjøpt nytt HK, CPU funka fint den.. Men skal teste HK med ny psu nå..

Lenke til kommentar

Nei, skal ikke ha det en gang. Bare lurte pga. at jeg ville vite om jeg hadde gjettet rett. :wee:

 

Om jeg skal ha nVidia chipset så får jeg ta en titt på 790i SLI når det kommer. Er i alle fall helt sikker på at det ikke blir noe 780i på meg i alle fall. MSI P7N Diamond er vel det eneste i så fall..... :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Nei, skal ikke ha det en gang. Bare lurte pga. at jeg ville vite om jeg hadde gjettet rett. :wee:

 

Om jeg skal ha nVidia chipset så får jeg ta en titt på 790i SLI når det kommer. Er i alle fall helt sikker på at det ikke blir noe 780i på meg i alle fall. MSI P7N Diamond er vel det eneste i så fall..... :)

 

Jeg kjøper vel ikke noe nytt før 790i kommer ut jeg heller, DDR3 kan bli morsomt :hmm:

Får klare meg med 650i så lenge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...