Gå til innhold

Vil denne strømforsyningen holde?


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har gjennom jobben fått følgende PC-tilbud. Jeg ser at dette tilbudet er satt sammen på bakgrunn av xw4600 som finnes på HP sine sider (.com). Forskjellen er at dette tilbudet inneholder et mye bedre grafikkkort enn HP sitt opprinnelige oppsett, men strømforsyningen er den samme. Dette er en 475W strømforsyning, mer vet jeg ikke.

 

Er det noen som har noe fornuftig å kommer med her? Burde ikke strømforsyningen strengt tatt være kraftigere?

 

Hva er anbefalt for dette oppsettet?

 

 

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHZ 8MB/1066 CPU

Chipset: Intel X38 Express

Minne: HP 4GB(4x1GB)DDR2-667 ECC Memory ( max 8 GB )

Harddisk: 2 stk HP 500GB SATA 3Gb/s NCQ 7200,

Minnekortleser: HP 16-In-1 3.5 Media Card

Kontroller: Integrert 4kanals SATA 3GB/s kontroller med mulighet for Raid 0, Raid 1, Raid 0+1 og Raid 5. Max 4 disker

Lydkort: Sound Blaster X-Fi Xtreme Music

Grafikkort: MSI GF 8800 GTX PCI-E 768MB overclocked

DVD brenner: SATA 16X DVD+/-RW LightScribe 1st Drive

Nettverkskort: Intel Pro 10/100/1000 nic

Firewire/USB: 1x 1394 fw og 8 USB porter.

Mus: HP USB 2-Button Optical Scroll Mouse

Tastatur: HP USB Standard Keyboard

Chassis: Mini Tower

Utganger: Line In,Line Out,Parallel,PS/2,RJ-45,8 xUSB 2.0,VGA-out,Serial

Operativsystem: Vista Business 32/64

PCI-SPOR: 3 stk

LEDIGE PCI-SPOR: 2 stk

PCI-EXPRESSPOR: 3 stk

LEDIGE PCI-EXPRESSPOR: 2 stk

Power Supply: 475 watts wide-ranging, active Power Factor Correction, 80 Plus Efficient

Edit: Bold og retting av grafikkort

post-140949-1191251549_thumb.jpg

Endret av Feten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge den er av god kvalitet og faktisk i stand til å levere 475W så bør det gå helt greit. Er den av type El Cheapo så kan det røyne på. Pussig om et firma som HP skulle levere noe aldeles gæli.... Når det er sagt så ville jeg putta inn en PSU på 550-600W om jeg bygde den sjøl, med tanke på at både GTXen og Q6600en er glad i strøm.

Lenke til kommentar

Min tilbakemelding etter en bekymringsmail til HP er at denne vil holde, og at den også vil holde med tanke på eventuelle fremtidige oppdateringer, da med bakgrunn i hva som er tilgjengelig på markedet i dag.

 

De skrev også til meg i mail at det skulle gå fint å kjøre inn 8GB på 800Mhz, sammen med to stk GTX på SLI uten problemer med denne strømforsyningen.. høres dette riktig ut? Sammen med at jeg skal sette inn enda en HD fra den gamle maskinen min.. der PSU'en faktisk begynte å brenne pga overbelastning og alder.

 

Selv er jeg litt bekymret for at den skal bli for liten dersom jeg kjører i gang denne oppdateringen, som HP selv går god for at ikke skal være noe problem...

 

Uansett har de jo gått god for at dette skal gå helt fint over mail.. men dersom dette ikke blir nok, burde de jo nesten installere en sterkere med en gang, istedenfor å få reklamasjoner i etterkant?!

Lenke til kommentar

SLI GTX'er er jeg meget skeptisk på. Det er ikek umulig, men da må PSuen i såfall være høy kvalitet og ha en meget bra 12volt rail. Jeg ville personlig aldri brukt en PSU som ikke var både bra kvalitet og 500watt eller mer for et SLI oppsett. Ikke fordi at du nødvendigvis MÅ ha så mye, men du vil jo også ha litt sikkerhetsmargin, samt mulighet for å kunne sette inn en ekstra harddisk eller annen del uten at hele systemet plutselig blir ustabilt pga. strømforsyningen ikke henger med...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...