Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

formatere pc-en, finner ikke harddisk :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal formatere PC-en min, men når jeg trykker: installer windows xp kommer det opp: kontroller at harddiskene er slått på og koblet til datamaskinen, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. (har en SATA-disk) (greier heller ikke å installere drivere i selve xp)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal kunne trykke F6 eller no slikt når xp installasjonen driver å laster inn filer. Da kan du laste opp driverne fra en diskett som sikkert fulgte med hovedkortet ditt.

Skrevet

jeg har en diskett som jeg har fått av en venn som formaterte PC-en min sist gang. det står bootdisk windows xp. (hvis det har noe å si) har prøvd å trykke f6 som Mevon sa, men den finner ikke disketten.

Skrevet

Hvilket hovedkort har du? Mulig du kan finner de sata raid driverne du trenger på hjemmesiden til hovedkort produsenten og så legge dem på en diskett og bruke den under installasjonen.

Skrevet

har du hat vista på PC-en? altså kameraten min skulle formatere en vista pc til xp.

vi fant ikke harddisken vi heller, men vi gikk in i bios og deaktiverte sata2 inngangen for det støttet ikke xp. starta på nytt fant hardisken, men hardisken fikk litt mindre effect da. :hmm: men det funker :p

Skrevet

jeg har aldri hatt vista på denne PC-en før. men altså når jeg går inn på min datamaskin så trykker jeg: 3,5-tommers diskett (A:) så kommer det opp: sett in disk i stasjon A:. noen forslag??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...