Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, som ikke starter.


Anbefalte innlegg

heisann

 

fikk meg ny pc idag og har byggd i over 6 timer nå, har blitt sittende å vært plaget med å få start på den. Først var det 2 pip som var da minne, bytter om sånn at den ikke reagerte på det lengre (satt den på 2 ulike farger, da sluttet den å mase -.-)

 

Nå når jeg startet PC-en startet alt sammen men så etter 3-5 sek. så restarter PC-en seg, det kommer ikke noe skjermbilde på skjermen, men den bare restarter.

 

Lurer på om det kan være at CPu kjøleren ikke sitter ordnli på, men da skal den jo ikke restarte seg, bare slå seg av..

 

 

Trenger hjelp :cry:

 

 

Hilsen André

Endret av AnDy_1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen

 

Nå har jeg fikset de 2 pipene det var minnet, men får fortsatt ikke skjermbilde, skjermkortet starter og kjenner at viften går.

 

Tror jeg vet hvor problemet ligger, men vet ikke hvordan å fikse det. Når jeg kobler i ATX_12v kabelen i hovedkortet begynner PC-en å pipe 3 ganger når jeg starter PC-en, får helle ikke noe skjermbilde før PC-en slår seg av og på.

 

Når jeg har tatt ut denne kabelen starter PC-en og den piper ikke, men får ikke noe skjermbilde.

 

Vet ikke hvor problemet ligger men tror det er her, 3 pip betyr vell Skjermkortet?.

 

Mine komponenter:

 

Gigabyte P35-Q6

XFX Geforce 8800 GTS 640mb 580m

Lenke til kommentar
Har du satt inn 4-pins kontakten til CPU'en? Den trenger strøm den også vettu =)

9525430[/snapback]

 

Du tenker på Cpu kjøleren? har koblet til en NInja plus rev. b dette er 3 pins som er koblet direkte til hovedkortet der det står "CPU_FAN".

 

Men denne funker ikke viss jeg tar ut ATX_12V kabelen, setter jeg inn 12v kabelen i hovedkortet starter maskinenen og lager 3 PIP og så restarter segselv.

Lenke til kommentar

4-pins kabelen (som gir bla. strøm til prosessoren) SKAL være koblet til. Det at du ikke får beep-codes når den ikke er koblet til, betyr IKKE at ting er bedre - snarere at PC-en ikke klarer å levere beep-codes.

 

Hva sier manualen din (som fulgte med hovedkortet) om hva de 3 beep-kodene betyr?

Lenke til kommentar
4-pins kabelen (som gir bla. strøm til prosessoren) SKAL være koblet til. Det at du ikke får beep-codes når den ikke er koblet til, betyr IKKE at ting er bedre - snarere at PC-en ikke klarer å levere beep-codes.

 

Hva sier manualen din (som fulgte med hovedkortet) om hva de 3 beep-kodene betyr?

9525950[/snapback]

 

3 Beeps - Skjerm eller skjermkort.

 

 

Har testet skjermen og den funker. Bruker DVI kabel, skjermkort = XFX 8800 GTS 640mb 580m. Får som sakt 3 beeps så restarter den seg selv uten av skjermbildet kommer opp så det må vel egentlig være skjermkortet, den er koblet opp med en PCI strømkabel som fulgte med Gigabyte Odin 800w strømforsyningen.

 

Har dessverre ikke noe annet PCI express kort å teste med :/

Lenke til kommentar
Jeg tror det er skjermkortet, har prøvd å bytte fra slot til slot, men når jeg starter PC-en begynne den å pipe, og skjermkortet starter ikke! Men når den restarter gir PSU`en liksom en liten "boost" så snurrer GPU viften et par ganger rundt...

 

 

Er skjermkortet defekt eller gjør jeg noe feil?

9527732[/snapback]

 

 

Nå har jeg fått testet skjermkortet mitt på en annen datamaskin, der funket det bra, men får det ikke til å funke på min data.

 

CMOS funket heller ikke..

Lenke til kommentar

koble alt ifra hovedkorte, ha bare CPU inne, start maskinen, spinner vifter, om så slå av, ta ut strøm, sett inn skjermkort, og koble til, start opp, får du skjermbilde?

 

Du skal nå få BIOS advarsel om manglende minne, sett inn minne samme måte som over, en brikke om gangen.

 

 

Om minne får maskinen til og ikke starte:

Ta ut alle minnes brikker, test dem i alle slotter en om gangen, en brikke om gangen.

 

Om en brikke feiler i alle slotter=brikke feil

Feiler flere brikker i samme slott=HK feil.

Lenke til kommentar
koble alt ifra hovedkorte, ha bare CPU inne, start maskinen, spinner vifter, om så slå av, ta ut strøm, sett inn skjermkort, og koble til, start opp, får du skjermbilde?

 

Du skal nå få BIOS advarsel om manglende minne, sett inn minne samme måte som over, en brikke om gangen.

 

 

Om minne får maskinen til og ikke starte:

Ta ut alle minnes brikker, test dem i alle slotter en om gangen, en brikke om gangen.

 

Om en brikke feiler i alle slotter=brikke feil

Feiler flere brikker i samme slott=HK feil.

9529415[/snapback]

 

 

Tok ut all strøm, satt i ATX kabelen i hovedkortet den store, så ATX_12V den lille i hovedkortet. Har sottet på socket CPU kjøleren med 4 pins i CPU_FAN.

 

Når jeg starter går ikke viften rundt, den bare gir et lite nøkk i den så stopper den, PSUen går fortsatt..

 

Feil på HK? eller PSU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...