Gå til innhold

Hjelp til valg av LCD tv 37", soverom


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

 

Er nå på utkikk etter en tv for å ha på soverommet. Tv'n skal primært være tv, :!: men også tilkoblet min pc

for avspilling av film/musikk osv.

All tilkobling fra min side vil være digital, så åssen tv'n presterer analogt kan du fortelle til andre.

Jeg har filtrert ut 4 tv'er som jeg har funnet i den størrelsen jeg trenger.

PC'n jeg har er en Gemstone 5920G med HDMI utgang.

 

The chosen ones:

Hyundai LCD TV 37" WXGA 1366x768HD Ready 2x10W 8mS 800:1PIP HDMI EPG 2xScart

Tatung 37" LCD TV, HD Ready, 1366X768, 8MS, 16:9, 1000:1, DVI, HDMI

Dtv LCD TV 37" HD-Ready 16:9 1366x768 3xSCART 720p 500:1 2x10W Teletext

Hitachi LCD TV 37" 16:9 1366x768 HDTV 2xSpk 2xSCART / S-Video PiP Black Table / Wallmount.

 

Kan du gi meg en anbefaling på disse? Pros/Cons...

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestillte Tatung 37" i går, og regner med at den kommer på onsdag. Skal teste den ut litt, og om jeg husker det skal jeg prøve å komme med tilbakemelding :thumbup:

9372331[/snapback]

 

Jeg bikker litt mot den jeg også. Håper du kan gi meg en tilbakemedling på denne.

Lenke til kommentar

Fikk Tatung V37MCGI i dag, og er egentlig storfornøyd. Bare for å si fra, så er ikke jeg noen kjempe TVkritiker. Har lenge sett på en 26" Grundig United, så alt ville vel vært bedre ;)

 

Men TVen er topp synes jeg, skrudde den på, og den begynte å søke etter kanaler. Jeg har riktig nok bare analoge signaler fra en vanlig antenne ute, så bildekvaliteten kunne vel vært bedre. Det som overaska meg ganske mye var at den fikk bildene så bra, (iallefall NRK), med tanke på signalene. Men når jeg får meg digitalt bakkenett, kommer dette til å bli konge :w00t:

 

Koblet også PCen til TVen via VGA, men siden PCen er ganske gammel, ble oppløsningen bare 1024x768. Jeg synes allikevel dette var helt topp, og PC bildet ble bra. Spilte av en film på dataen i WMP, men her merket jeg at svartnivået under og over filmen ble mer grått. Dette lot seg fixe ved å heller bruke Nero Show Time, da bildet over og under ble helt svart.

 

Jeg koblet også et gammelt stereoanlegg til TVen, og dette virket utrolig nok. Eneste som var litt dumt var at jeg fikk lyd fra TVen samtidig, noe jeg bare stilte ned. Et annet minus var at stereoanlegget ikke førte lyd fra PC når den var koblet til TVen, men dette lar seg sikkert fikse.

 

Tok et par bilder med mobil, med ræva kvalitet. Men tenkte jeg bare skulle legge ut om du hadde lyst å se dem:

 

1. Bildet til venstre viser compositt utganger, S-Video, 2 Scart og noe annet jeg ikke vet hva er :p

 

2. Bildet til høyre viser HDMI, DVI, VGA og Minijack fra PC innganger.

post-114288-1188499060_thumb.jpg

post-114288-1188499082_thumb.jpg

Endret av vestlia
Lenke til kommentar

Fikk min Tatung 37" idag, og jeg er fornøyd så langt, bildet har jeg lite å utsette på, men er vel kanskje den mest kresne ang. bildet på vanlig tv.

Har ikke testet pc'en på den enda, (har ikke lang nok kabel, skal kjøpe imorgen) men kan gi en lyd da. Jeg kjører veldig masse HD-filmer fra pc'en, så har litt høye krav ang. filmer og lignende.

Ble skuffet over en ting though! Kjørte 360'en på 720p og syns bildet ble litt matt, var egentlig ganske skuffet over det. Jeg er vant til en 40" Bravia tv fra sony, var toppmodell for et år siden syns jeg å huske, så den hadde jo sylskarpt bilde.

Kanskje jeg bare er for godt vant.

 

Ellers syns jeg designet er veldig bra, menyene var veldig lette og enkle, og fjernkontrollen funket hellt fint (ikke kjempekontroll, men helt ok.)

 

Er jo mange gode tilkoblingsmuligheter på denne tv'en som VGA, DVI, HDMI (kun én, men er jo egentlig nok per idag), vanlig AV, HD-komponent (som 360 kjører på) og 2 scart-kontakter (som er bortimot utdatert, så litt unødvendig)

 

Min konklusjon blir da:

 

+Bildekvalitet på tv (i mine øyne, kanskje mange som er uenige men det får heller være)

+Tilkoblingsmuligheter

+Meny

+Design

+(delvis +) Fjernkontroll (lett i bruk)

+Pris (betalte 6k for min, helgetilbud på netshop)

 

-Bildet på Xbox 360 (har gjerne med innstillinger å gjøre, skal prøve litt mer)

-Skulle gjerne vært en HDMI-inngang til

-Ikke 1080p (Full HD) Men var fullt klar over det, kunne betalt mer for å få 42"'en som har 1080p men følte det ikke var nødvendig.

-Skulle gjerne vært picture-in-picture (men få tv'er som har denne funksjonen)

 

For prisen er dette en kanon tv syns jeg. De 2 siste punktene på minus-listen er jo fordi den er såpass billig, er jo ikke noe problem å få tak i hvis man betaler mer.

 

Kjøpte min fra netshop som sagt, og fikk kjempeservice fra Tollpost Globe. De kom på døren med den 4 dager etter bestilling, men kunne fått den 3 dager hvis jeg hadde hatt mulighet for å ta imot. Sendt mandag, kunne fått den onsdag (det er bra syns jeg, spesielt siden det var på dør)

 

Jeg gir den en god :thumbup:

 

Mvh MacManus

 

Edit: fant et par tyrkleifer... :blush:

Endret av MacManus
Lenke til kommentar

Trykk på On/Off knappen nede til høyre, da skrur du på modusen. Jeg fikk det best til når jeg hadde tilkoblet PC med VGA, og hadde på Skrivebordet på PCen. Trykte denne knappen, og da kom en liten TV-skjerm opp i venstre hjørne. For å få lyd, må du trykke på audio knappen (husker ikke helt, men tror den het det), og da kommer lyden fra den lille ruta med TV. Denne knappen er nederst på kontrollen.

 

Håper du får det til nå ;)

Lenke til kommentar
Med litt ingeniørferdigheter  :!:  har jeg fått det til. Men blir kun PiP når jeg bruker pc'en eller en annen inngang. går ikke an å få PiP med 2 forskjellige tv-kanaler.

Ihvertfall har ikke jeg funnet ut av det...

9404739[/snapback]

 

Tror ikke det går med 2 kanaler på PIP desverre, bare TV-->HDMI og YUV el.no. Eller PC-->TV og noe mer, husker ikke helt alt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...