Gå til innhold

W.A.S.P. til Norge i november!


Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Noen som har tenkt seg på W.A.S.P. i november? Jeg skal på Samfundet i Trondheim, og gleder meg sinnsykt! Konserten i april var utrolig bra, og da lovet Blackie Lawless at de skulle komme tilbake til Trondheim til høsten, så det ser ut til at de har holdt ord. :) Denne turneen blir i forbindelse med 15-årsjubileet til The Crimson Idol, så vi får høre albumet i sin helhet live. For min del er dette det ultimate W.A.S.P. albumet, så det passer meg utmerket. :wee:

 

W.A.S.P. er jo i og for seg legendariske nok. En storglamorøs metallkarriere på 80-tallet, shock rock før de fleste fans av en viss Mr. Manson var født, og en Blackie Lawless som suveren frontfigur og ikon, ikke minst tidligere gitarist i New York Dolls og kompis av Nikki Sixx.

 

Men bandet fortsetter sine historiske momenter. Blackie var storfornøyd med det siste Trondheimsshowet, så her er de igjen - og denne gangen fortsetter de legenden for evigheten. Samfundets Storsal blir nemlig scenen for en W.A.S.P. Live-DVD – en storproduksjon som vil fange et av puddelrocken's største på sitt allerbeste. Still opp i første rad, nyt showet og få rockegliset ditt med på film!

 

Datoer:

 

09/11/07 Trondheim, Samfundet

10/11/07 Jevnaker, Glassheim

11/11/07 Bergen, USF Verftet

13/11/07 Oslo, Rockefeller

14/11/07 Stavanger, Folken

 

 

Setlist:

 

01. Titanic Overture

02. Invisible Boy

03. Arena Of Pleasure

04. Chainsaw Charlie (Murders In The New Morgue)

05. Gypsy Meets The Boy

06. Dr. Rockter

07. I Am One

08. The Idol

09. Hold On To My Heart

10. The Great Misconceptions Of Me

11. Hate To Love Me

12. L.O.V.E. Machine

13. Wild Child

14. Take Me Up

15. I Wanna Be Somebody

16. Blind In Texas

 

 

WebJpeg.jpg

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får satse på at det vert eit par andre konsertar i Noreg då også, så eg får sett dei. Sjølv om det kanskje vert litt overkill med den tredje turneen som er innom Noreg på såvidt over eit år, men det er WASP og vert aldri keisamt. Kjem dei til Bergen stiller eg opp som i mars i vår og i september i fjor haust.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Bra konsert i går i alle fall. :) Men det kunne ha blitt en skuffende kveld, da bandet gikk av fordi folk ikke fulgte fotoforbudet. De kom på igjen etter en liten stund, men jeg hadde blitt jævlig forbanna på de idiotene som absolutt måtte dra frem kameraet for å provosere dersom de ikke hadde kommet på igjen. Tror Blackie ble ganske forbanna, etter som vi bare fikk servert 3 ekstranumre. The Crimson Idol var uansett meget bra live.

Lenke til kommentar

Bare av ren nysgjerrighet: Er det noen spesiell grunn til de utrolig strenge fotokravene til W.A.S.P.? Samme hvor mye jeg prøver, så greier jeg ikke komme opp med noen spesielt gode grunner til at folk ikke skulle få lov til å få ta med seg noen minner fra konsertene. Greit nok dersom det er et ønske de har og som da folk selvfølgelig helst bør respektere, men å begynne å gå av scenen fordi folk tar bilder blir smålig og respektløst ovenfor fansen. De burde i så fall heller la det gå utover vaktene på konserten, siden deres oppgave på denne turneen er å konfiskere alt som kan ta bilder, som det så fint sto i pressemeldingen.

Lenke til kommentar

Grunnen i Trondheim var visstnokk at de filmet den kvelden siden det skal lages en ny W.A.S.P. dvd.

Men jeg vet ikke helt hvordan det blir med den nå, de kuttet jo i setlisten etter de hadde spilt hele Crimson Idol, gitarampen ble vistnokk sprengt etter 'L.O.V.E Machine'. Vet ikke hva som skjedde helt der jeg, alt jeg vet var at under I Wanna Be Somebody hørte jeg bare bassn' og trommene i ei god stund, og når soloen kom det ein helt fucked up gitar lyd utifra høytalerne.

Låtene som blei kutta var: 'Hate To Love Me', 'Take Me Up' og 'Blind In Texas'.

 

Det var sikkelig dårlig gjort at enkelt publikumere ikke kunne legge igjen de kamerane sine hjemme, og holde mobilen i lomma og ikke ta noen video/bilder. Til og med etter at bandet hadde gått av scenen og truet med å ikke spille noe mer og for så å komme på igjen, så jeg noen som ikke klarte å dy seg. Noe sier meg at det er derfor det ble kuttet i setlisten også, rett og slett for at fotograferinga ikke ble stoppet.

 

 

BTW noen av dere som var på førsterad eller?

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...