Hagr Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Hei! Jeg haqqr et problem. Jeg har koblet opp pcen med surroundanlegget mitt for å kikke litt film og høre litt musikk.. (har hverken cdspiller eller dvdspiller for tiden) Som overføringskabel bruker jeg en digital coax-kabel fra digitalutgangen på lydkortet mitt (M-Audio Revolution 5,1) Dette fungerer veldig fint og overfører finfin lyd.. problemet kommer når jeg skal se film i 5.1 og velger S/PDIF som audiomodus... Da bare hakker lyden. Den skifter "hakkelyd" (som den spiller av med kort mellomrom) ca. hvert 4 sekund. Spørsmålet er: Hva skal jeg gjøre? litt info om systemet mitt: Lydkort: M-Audio Revolution 5.1 Reciever: NAD T753 Signalkabel: Digital Coaxkabel Mediaspiller: VLC MediaPlayer Har alle nyeste drivere osv. Håper virkelig at noen kan hjelpe meg her
flyndrefjes Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Hva ligger prosessor-ytelsen på, når det begynner å hakke?
Seifenblase Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 (endret) Husker jeg hadde samme problem med VLC en gang i tiden. Lyden hakker og noen få sekunder går i "loop". Prøv å gå inn i instillingene. Settings -> Preferences -> Huk av for Advanced Options (nederst) -> Lyd -> Output Modules -> Win32 waveOut extension output. Så klikker du på Lyd -> Use S/PDIF when available. Klikk på Save. Lukk VLC og prøv å spille DVD. Håper det fungerer. Endret 16. juli 2007 av resn
Hagr Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Skrevet 16. juli 2007 (endret) flyndrefjes: prosessorytelsen ligger på helt vanlig level (ca. 10% hvis jeg har oppe en del oppgaver) Det virker nesten som om det er lyprosessoren som hakker, men jeg har vondt for å tro det også... resn: Har allerede prøvd det, uten hell Molbo: Jeg finner ikke noe sted å sette sampling-rate på vlc. noen tips angående akkurat det?? Endret 16. juli 2007 av Hagr
Hagr Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Skrevet 16. juli 2007 Jeg fant ut at problemet lå i VLC... vet ikke om den kan spille på den måten.. Men lasta ned en K-Lite Codec pack og innstallerte den.. Det gjorde at jeg kunne bruke WinDVD til å spille av CD-kvalitet-fimene mine.. Takk for all hjelp gutta Snakkes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå