Gå til innhold

Abit Airpace - hakkete lydoverføring


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt en Abit Airpace (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328961&view=tests) som er koblet opp og fungerer med trådløs lydoverføring.

Både ruter og airpace er satt til WPA2-PSK (AES) og fungerer. Og jeg har også testet med alt på WPA-PSK (TKIP)

 

Har installert nyeste Vista drivere fra Abit (datert 20/06/2007).

 

(http://www.abit.com.tw/page/no/download/do...irPace%20Family)

 

MEN:

Har store problemer med hakking av lyden, men det er et nytt wifi-setup jeg har også så det er litt for tidlig for meg å peke ut synderen her enda.

 

En interessant observasjon er at de enkle oppstartene av enkle melodier går ok (si de første 20 sekundene), mens når musikken blir avansert/kompleks faller airpace'n straks ut. Tyder på overbelastning... Det er ikke noen andre enheter på nettverket utenom avspillerpc, storagepc, wi-fi ruter og airpace.

 

Er det noen som har noen tips til hva jeg skal feilsøke på/hva feilen kan være?

 

---

 

Update:

Det fungerer prikkfritt med en annen laptop. Ser ut til at innebygd bluetooth i min FSC xa1526 gir interferens med innebygd wi-fi. Uheldigvis er bluetooth og wi-fi på samme av/på knapp på maskinen...

 

Update the second:

Installert toshiba bluetooth stack og slått av Bluetooth radio, også prøvd å disable alt som har med bluetooth å gjøre i Device Manager. Fortsatt problemer. Mulig det er noe med innstillingene til wlan kortet...

 

Update the third:

Testet tre forskjellige drivere for wlan kortet - meldte til slutt inn en feilmelding til FSC. Så får vi håpe de har en løsning :)

Endret av nudiebear
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...