Gå til innhold

SAMSUNG 245BW Black high glossy


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg fant denne skjermen hos Newegg.com: Samsung 245BW Black high glossy . Jeg kan ikke se at noen av de norske nettbutikkene har den inne.

 

Er det noen som kjenner noe til denne skjermen? Jeg har ikke sett den annonsert ennå noe sted, med unntak av USA, og kunne gjerne tenke meg en slik en i følge med et GTX kort.

 

Etter noen raske kalkyler kommer prisen ut på rundt 5200 kroner med frakt (JetCarrier/Magnum.no) og toll (25%) inkludert. Men hvis norske nettbutikker ligger på det samme tror jeg ikke at jeg importerer selv. Så komplett, nettshop, shg, psdata og dere andre, få den inn i sortimentet til en fornuftig pris ASAP.

 

Hvis noen finner tester eller omtaler av denne skjermen, link dem gjerne i denne tråden.

 

Har vi arvtageren til 226BW ;) ?

 

Ilshenar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jo ikke bli arvtageren til 226BW da dette er en 22" mens den du ser på er 24" ;)

8684407[/snapback]

 

 

Hehehe. Enig i det. Men 226BW har blitt superpopulær, kanskje dette er den nye superpopulære skjermen som alle skal ha :)

 

Ilshenar

Endret av ilshenar
Lenke til kommentar

Hei

 

Denne skjermen har et TN panel. Hva vil det si i praksis? Jeg ser at det er dårlig innsynsgrad på dem, men er det eneste?

 

Fant dette på wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD#TN_.2B_Film):

 

"The TN display suffers from limited viewing angles, especially in the vertical direction, and most are unable to display the full 16.7 million colors (24-bit truecolor) available from modern graphics cards. These particular panels, with 6 bits per color channel as opposed to 8, can approach 24-bit color using a dithering method which combines adjacent pixels to simulate the desired shade. They can also use FRC (Frame Rate Control), the less conspicuous of the two. FRC quickly cycles pixels over time to simulate a given shade. These color simulation methods are noticeable to most people and discomforting for some. FRC tends to be most noticeable in darker tones. Dithering has the tendency to appear as if the individual pixels of the LCD were actually visible. Overall, color reproduction and linearity on TN panels is poor."

 

 

Er dette veldig påfallende? Eller er dette skrevet av brukere med Eizo/Apple skjermer?

 

Noen som har vært borti TN paneler i større LCD skjermer, og som kan si noe om det?

 

Ilshenar

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ARvtageren til 226BW heter 226CW. Den blir utstyrt med nytt S-panel og bedre kontrast bl. annet.

 

Forresten.. 245BW kan jo bli den nye store populær skjermen i klasse 24" tenker jeg. Jeg tipper den tar markedet med storm når den kommer til litt flere butikker, dessuten så tenker jeg at den kommer til å stupe i pris snart fordi de aller fleste andre 24" er i mellomklassepris. Denne er vel ihvertfall 1000 kroner dyrere enn mange 24 tommere.

 

Hvis ikke 226CW er arvtageren(Eventuelt bare en oppgradert versjon) så tror jeg nok at Syncmaster 2232BW eller noe er den nye arvtageren.

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar

Jeg er veldig sikker, SAmsung har så vidt jeg har forstått og lest (Beklager, skulle gjerne linket dere men husker faen ikke siden.) sagt ja til at CW`en skal være utstyrt med S-panel. Jeg for min del skal gå for CW`en eller 2232BW som kommer nå i juli fordi jeg håper at de ikke i BW`ens grad har ganske stort synlig etterslep i BF2.

 

2232BW : http://www.hardware.no/lanseringsguide/pro...productId=76777

 

CW : http://www.hardware.no/lanseringsguide/pro...productId=76776

 

Skal prøve å lete etter lenken som sier at Samsung har utstyrt CW`en med S-panel og diverse andre spesifikasjoner som er gjort bedre siden BW`en.

 

Her er det flere linker til noen forumer som har bekreftet dette i andre land ihvertfall. Skal undersøke mer..

 

 

Her har du! En relativt klar bekreftelse !

This technology is not yet mastered by the competition and according to Samsung France, this guarantees the implementation of S panels, S being for Samsung

 

Link : http://www.behardware.com/news/8930/first-...g-sm-226cw.html

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
Hmm, så de har altså S-paneler is CW skjermene NÅ da. De som er å få kjøpt i Norge? Ang. det du sier om etterslep i BF, så trodde jeg disse Bw/CW skjermene var spillskjermer jeg?

9105164[/snapback]

 

 

Nope.. de er ikke spillskjermer.. og responstiden til BW`en er 2ms grå til grå.. ikke hvit til svart.. det sier litt om etterslepet.. 5ms hvit-svart. det er S-panel i alle CW-skjermer nå ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...