Gå til innhold

Steampowered.com liker ikke Linux


Anbefalte innlegg

Ok, kanskje ikke noe nytt. De har fått mange hendvendelser om å få laget en klient til Linux, men som vi alle her inne vet så skal vel helvette fryse over før dette skjer. Men for å gjøre det helt klart hvor lite de liker linuxbrukere så har de faktisk klart å ta et steg videre. Jeg reinstallerte til feisty for noen dager siden og nå tenkte jeg jeg burde få in steam igjenn så jeg kunne spille CS1.6 - Men ikke det nei. Steampowered.com har endret format på install fila si fra .exe (greit for wine) til .msi (ikke greit for wine). Noen tips til hva jeg kan gjøre nå? Noen som har den "gammle" install fila til Steam liggende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk, men jeg fant. Men det er vel litt mer at de med vilje prøver å skvise ut Linuxbrukere ved å legge om filformatet slik at linuxbrukere ikke får tilgang til plattformen. Ja, selvsagt kan jeg laste ned fila andre plasser, men det handler ikke om det. Det handler om at Steampowered.com med vilje prøver å favorisere windowsbrukere og jeg ser på dette som en gradvis utvisking av brukere som vil bruke platformen på linux. Hva vil det neste bli?

Lenke til kommentar

 

Takk, men jeg fant. Men det er vel litt mer at de med vilje prøver å skvise ut Linuxbrukere ved å legge om filformatet slik at linuxbrukere ikke får tilgang til plattformen. Ja, selvsagt kan jeg laste ned fila andre plasser, men det handler ikke om det. Det handler om at Steampowered.com med vilje prøver å favorisere windowsbrukere og jeg ser på dette som en gradvis utvisking av brukere som vil bruke platformen på linux. Hva vil det neste bli?

8439571[/snapback]

 

Det der er den teiteste konspirasjons teorien jeg noen sinne har hørt, de har ikke en gang noe å viske oss ut i fra.

Endret av roberth1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...