Gå til innhold

Bilder tatt med Nokia N73 ME blir gulaktige


traveler

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at mange av bildene jeg tar med min N73 ME blir veldig gule. Spesielt de som blir tatt med nærbildemodus. Da gjelder det stort sett 90% av bildene. Er det mye hvite områder i bildet som tas er det garantert at bildet blir veldig gulaktig. I displayet på telefonen ser fargene helt naturlig ut. Og når bildet tas ser deg også bra ut. Men så snart den er ferdig med å lagre bildet, og viser det ferdige resultatet har nesten alt på bildet sterke nyanser av gult.

 

Noen ganger hjelper det å velge "lyspære" som hvitbalanse, men ikke alltid.

 

Dette er fryktelig irriterende. Spesielt hvis man har litt kort tid å ta bildet på.

 

Bildet i displayet har også en tendens til å flimre mye i kameramodus.

 

 

Er det fler som har oppdaget dette problemet? Eller kanskje det er isolert til min telefon...

 

Noen som vet om det finnes noen ny firmware til N73 ME som løser dette problemet?

 

Sitter nå og sammenligner med en ordinær N73. Der blir bildene helt fine.

 

Legger med 2 bilder for å vise problemet.

Ett tatt med vanlig N73 hvor fargene på objektet blir riktig, og ett tatt med N73 ME hvor objektet tydelig blir gulaktig.

 

N73 - Music Editon

post-14262-1166882068_thumb.jpg

 

Ordinær N73

post-14262-1166882055_thumb.jpg

 

 

På forhånd takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har lagt merke til at mange av bildene jeg tar med min N73 ME blir veldig gule. Spesielt de som blir tatt med nærbildemodus. Da gjelder det stort sett 90% av bildene. Er det mye hvite områder i bildet som tas er det garantert at bildet blir veldig gulaktig. I displayet på telefonen ser fargene helt naturlig ut. Og når bildet tas ser deg også bra ut. Men så snart den er ferdig med å lagre bildet, og viser det ferdige resultatet har nesten alt på bildet sterke nyanser av gult.

 

Jeg har lignende problemer med N70, bare at her blir bildene enda mer fucket... Masse farger og striper. Men det er så rart at noen bilder blir helt fine, mens andre blir ødelagt. Har nyeste firmware og greier. Så jeg tenker det er enten software feil (en bug) som intreffer når bildet skal oversettes til jpeg, eller så er det noe feil med minnekortet... Skal innom butikken og høre hva de sier i dag.

Lenke til kommentar
Har du vurdert service?

7727362[/snapback]

 

Tja... Nå er vi 3 stk. på jobb med N73 ME, og problemet oppstår til samtlige. Kan ikke skjønne annet enn at problemet må være relatert til SW siden optikken er akkurat den samme som i vanlig N73.

 

For håpe det kommer en ny sw release etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...