Gå til innhold

Anmeld et rap- / hip-hop-album her


And.rs

Anbefalte innlegg

Jeg lager denne tråden da jeg ikke fant noen andre tråder om alkkuratt dette emnet. Nå fungerte ikke søke funksjonen når jeg prøvde i stad så jeg fikk ikke sett gjennom så altfor nøye.

 

I denne tråden skal alle poste anmeldelser av album. Det er det samme om det er eldre eller helt nye. Man kan små diskutere anmeldelsene til hver bruker, men off-topic liker vi ikke i denne tråden.

 

Vært tredje innlegg fra hver enkelt bruker skal inneholde en anmeldelse.

 

 

Jeg starter like greit med det nye The game albumet Doctors advocate. En umiddelbar klassiker er det mange som mener.

 

Favoritt låter: California vacation - Skikkelig west coast stil. Produksjonen er utrolig gjennomført, og The game hører hjemme her. Say goodbye - er fengende fra første stund. Litt klagete av The game, men absolutt gjennomført.

Lets ride - Den nye singelen som garantert kommer til og bli en plage på radioer verden over. Personlig er jeg ikke så veldig fan av akkuratt disse sangene, men det er absolutt en av albumets høydare. Compton - er min personlige favoritt. Den minner litt om tidlig 90tallet blandet med trommer fra nåtiden :) Will I am er også med på denne sangen og kan ikke si noe negativt om det. Et litt overraskende valg men.

 

Sanger som jeg ikke liker: Ingen av sangene er dårlig produsert (annet enn Remedy) Og The game har en gjennomført stil.

 

Generelt om albumet:

 

Flowen til The Game er helt på topp. Den blir ikke like ensformig som på den forrige cden. Gjestene er det ikke for mange av og de bidrar til og gi albumet litt farge. Jeg liker cden veldig godt og for meg er det en umiddelbar klassiker.

 

Når ikke helt opp grunnet at mye er hørt før, og han holder på noe av den trygge gamle stilen. Selvom alt passer The game bedre nå.

 

9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en tråd jeg kan like :)

Skulle egentlig rydde nå, men skriver heller hva jeg syntes om nye til Jay- Z

 

Mannen har sluppet tre av mine favoritter ever, debuten Reasonable Doubt, Blueprint som var hans komersielle gjennombrudd og Black Album som var hans siste album før han "pensjonerte" seg, og nå er altså verdens beste rapper tilbake.

 

Det begynner fint, med en chill intro, etterfulgt av 3 spor etter hverandre produsert av Just Blaze. Han kan sakene sine og er en knall kombinasjon med Jigga, fornøyelig lytting.

 

Bakoversveis får jeg ikke før Lost Ones, der din favorittprodusent Dr. Dre står bak spakene og alt stemmer. Gååsehud. Neste låt er produsert av Kanye og John Legend gjester refrenget, det må bli bra og det er det :yes:

 

Hov er kul og breial på "30 something" som er albumets andre låt prodda av doktoren, den er ok, forventet mer :/ Pharell og Usher gjør neste låt, jeg skipper denne lett. Hollywood med kjæresten på hooket, er kul og overasket meg posetivt.

 

Trouble er repeat-matriale, KNALL Dre beat, kult hook og fet rapping, hands down. Dig a Hole er neste låt, Swiss Beats som egentlig ikke er min kopp te har lagd en rå beat og her går det hardt ut over dipset campen. Nevner ingen navn, men dreper Killa Cam på 4minutt, jeg er forelsket i denne låten. Sisteverset er Jay-Z på sitt beste, Chess not checkers (husker noen HP reklamen?). Minority Report, tja Katarina-orkan, Neyo, Dr. Dre.. Det er en kul sang, onpoint osv, men som ofte ellers føler jeg at Jay-Z KAN mye bedre.

 

Sistesporet er lagd av Chris Martin fra Coldplay, og jeg digger denne, ikke albumets beste, langt ifra. Men det er en fin avslutning på ett fint album, dog ikke en ny klassiker. Sterk 4er, tror jeg.Tror det kan vokse på meg

Lenke til kommentar
Dette er en tråd jeg kan like :)

Skulle egentlig rydde nå, men skriver heller hva jeg syntes om nye til Jay- Z

 

Mannen har sluppet tre av mine favoritter ever, debuten Reasonable Doubt, Blueprint som var hans komersielle gjennombrudd og Black Album som var hans siste album før han "pensjonerte" seg, og nå er altså verdens beste rapper tilbake.

 

Det begynner fint, med en chill intro, etterfulgt av 3 spor etter hverandre produsert av Just Blaze. Han kan sakene sine og er en knall kombinasjon med Jigga, fornøyelig lytting.

 

Bakoversveis får jeg ikke før Lost Ones, der din favorittprodusent Dr. Dre står bak spakene og alt stemmer. Gååsehud. Neste låt er produsert av Kanye og John Legend gjester refrenget, det må bli bra og det er det :yes:

 

Hov er kul og breial på "30 something" som er albumets andre låt prodda av doktoren, den er ok, forventet mer :/ Pharell og Usher gjør neste låt, jeg skipper denne lett. Hollywood med kjæresten på hooket, er kul og overasket meg posetivt.

 

Trouble er repeat-matriale, KNALL Dre beat, kult hook og fet rapping, hands down. Dig a Hole er neste låt, Swiss Beats som egentlig ikke er min kopp te har lagd en rå beat og her går det hardt ut over dipset campen. Nevner ingen navn, men dreper Killa Cam på 4minutt, jeg er forelsket i denne låten. Sisteverset er Jay-Z på sitt beste, Chess not checkers (husker noen HP reklamen?). Minority Report, tja Katarina-orkan, Neyo, Dr. Dre.. Det er en kul sang, onpoint osv, men som ofte ellers føler jeg at Jay-Z KAN mye bedre.

 

Sistesporet er lagd av Chris Martin fra Coldplay, og jeg digger denne, ikke albumets beste, langt ifra. Men det er en fin avslutning på ett fint album, dog ikke en ny klassiker. Sterk 4er, tror jeg.Tror det kan vokse på meg

7271013[/snapback]

 

Ja det er et album jeg ser frem til. Er spesielt spent på hvordan sporet av Chris Martin er. At dr. dre er med på produksjonen er også noe jeg gleder meg over. Kanye klarer det jo nesten alltid, så jeg tror generelt sett at cden er bra.

 

Hører på "Birdman & Lil Wayne - Like Father, Like Son" nå og må si jeg liker det jeg hører så langt. Jeg har ikke hørt hele cden enda så jeg får skrive omtalen i morgen. Hittil føler jeg at de kjører en litt laidback stil, noe som passer dem fint!

Lenke til kommentar
Ja det er et album jeg ser frem til. Er spesielt spent på hvordan sporet av Chris Martin er. At dr. dre er med på produksjonen er også noe jeg gleder meg over. Kanye klarer det jo nesten alltid, så jeg tror generelt sett at cden er bra.

 

Hører på "Birdman & Lil Wayne - Like Father, Like Son" nå og må si jeg liker det jeg hører så langt. Jeg har ikke hørt hele cden enda så jeg får skrive omtalen i morgen. Hittil føler jeg at de kjører en litt laidback stil, noe som passer dem fint!

7272842[/snapback]

 

Det er kult, ett album du virkelig må lytte på, Jay-Z sier mye kult.

 

i'm afraid of the future

ya respect the one who got shot, i respect the shooter

 

Like father like son er dødsfett, too bad at Birdman er med :x

Lenke til kommentar

Snoop Dogg - Tha Blue Carpet Treatment

 

Mange har ventet på dette 8. soloalbumet fra Snoop - og det inkludert meg.

Etter R&G (som imo var temmelig dårlig) hadde jeg håpet at Snoop ville skjerpe seg på det neste albumet, og med en imponerende gjesteliste og veldig mange bra produsenter, var jeg veldig spent.

Og dette er alt i alt et flott album, med mange bra låter.

Snoop Dogg har beholdt sin gamle og spesialle stil og flow, noe som kommer tydelig fram i Vato og That's That.

Og da Imagine kom på, med mesterprodusent Dr. Dre både som produsent og gjesteartist, fikk jeg gåsehud.

 

Snoop gjør et strålende comeback med sitt nye album - og med gjesteartistene Nate Dogg, B-Real, R. Kelly, E-40, Daz Dillinger, Kurupt, MC Eiht, Goldie Loc, Damian Marley, The Game, Akon, Ice Cube, Jamie Foxx, Dr. Dre og til og med Stevie Wonder har Snoop skapt et av årets beste album.

Så nå sitter jeg bare og venter på Kindom Come og Pac's Life. :)

Endret av shizz kebab
Lenke til kommentar

Young Jeezy- I am the street dream

 

Så vidt jeg vet er det ingen her inne som liker han, men fuckit, hehe.

 

Denne fete mixtapen begynner helt ok, en kjip snakkeintro og tre tracks som er helt decent. På spor 5 tar det seg opp med I do this shit, kompromistløst (?? :)) og hardt og førsteverset er dritfett. Im tellin ya er fet, digger produksjonen. I love er førstesingel fra albumet som dropper 12.12, bra låt, ikke noe å utsette. neste låt er kul før jeg skipper 3tracks og kommer til kansje tapens beste sang, Child of God, hele drittten er top notch og teksten spesielt er ill. Grew up to screw up er også med, bare at Jeezy sitt vers er bytet ut med det han dropper på videoen, dette verset burner det kjipe han hadde på orginalen. Top Back remixen er T.I er hopt, ikke like kul så orginalen, men begge leverer. Siste sporene er ikke på samme nivå som de tideligere nevnte, men kult nok.

 

Ikke noe for deg hvis du er stuck på nittitalls NY rap e.l, men likte du Thug Motivation 101 er dette bra saker mens vi venter på oppfølgeren.

 

Thaaaaats riiight!

Endret av KissaMcDuck
Lenke til kommentar

C-rayz wallz - Ravipops

 

En cd som jeg kjøpte helt tilfeldig for noen år tilbake. Jeg hadde hørt lite om han før kjøpet, men elsker musikken hans nå :)

 

Cden består av 17 sanger. Personlig syns jeg det blir litt for mye da de har låter som Moses (egentlig en freestyle over telefon med dårlig kvalitet) og Thug melody. Dead buffalos er heller ikke til og skryte av, men teksten er ganske interesant, så det overtar litt for den kjedelige produksjonen. Den siste låta jeg skal rakke litt ned på er The line up. Denne er også rett og slett kjedelig produsert og jeg får ikke noe ut av og høre på den.

 

De gode sangene er det mange av:) Og produksjonen på mange av dem er genial. ´86 er den første sangen som virkelig tar av. Beaten er en klassiker - simpel og tillatende. Teksten handler om året 1986 og hvordan det var og vokse opp da, hvordan hip-hop var på den tiden. Buck 80 er også veldig god. Beaten er også her simpel, men veldig lett og like. Skikkelig glad beat. Battle me er en av mine yndlinger. Litt humoristisk. We live er litt dyster og trist og produksjonen passer perfekt. Yeah - Her består beaten av en enkel gitar og bass, og teksten er også god. Camuflage - er en sang mange sikkert har hørt, og den er min favoritt.

 

Mange av sangene er like tekst messig, så cden kan bli noe ensformig. Produksjonen av de forskjellige sangene er i motsetning aldri ensformig og jeg liker nesten alle veldig godt. Cden er preget av oppveksten hans i New York og det blir mye "gangster" snakk her og det blir da lite og relatere til.

 

Karakter: 3,5/6...

 

Edit: Hehe, se innlegg nedenfor:)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Common - be

 

Elsker dette albumet :)

 

Produksjonen er her genial hele cden gjennom og Common har den vanlige kjente laidback stilen. Intro sporet er genialt da beaten bygger seg opp gradvis. Jeg syns produksjonen av cden passer utmerket til Common og jeg elsker og høre på cden når jeg skal slappe helt av etter jobb eller lignende. The food (med Kanye West) er min favoritt. Tett etter denne følger Testify som også er en singel.

 

Jeg har lite og klage på, annet enn at beaten noen ganger overdøver teksten og ikke helt passer inn. Men dette er bare et par steder på to av sangen, så det er ikke noe jeg bryr meg om egentlig.

 

For meg er dette en kalssiker! Ikke en cd jeg hører på på fest, men når jeg skal slappe av.

 

6/6

Lenke til kommentar

Hørte på Kingdome come i stad og er delvis fornøyd. Beach chair er min favoritt hittil :) Elsker produksjonen!

 

Ellers tror jeg cden må vokse litt på meg. Tar alltid litt tid før jeg virkelig liker Jay z sine cder. The black album hadde jeg i over et halvt år fra release uten og høre så mye på det. Etterhvert tenkte jeg at jeg skulle høre litt mer på det og nå er det blandt topp 10 av alle cder jeg har hørt hittil :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
c-rayz walz er én mann, ressa :)

7293046[/snapback]

 

Hehe :ph34r: Visste at det bare var en som rappet, men når jeg skrev omtalen ble det på en eller annen måte til de og dem isteden for han . Grunnen er nok at jeg tenkte på dem som har produsert også og så dem som et slags band eller noe i den duren.

 

Men det var en litt morsom feil, hehe...

 

Det hele virker litt suspekt fra min side ja, kremt :!:

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Common - be\

Jeg får alltid pepper for dette av mine venner, men jeg rangerer dette som den svakeste Common-skiva - kanskje ved siden av debuten.

Produksjonen er glatt og forutsigbar, Kanye er så inn i gamperæva KANYE, samples er lite kreative og lyrikken er ikke så bra som den har vært

 

Ta refrenget til Love Is som eksempel:

How beautiful love can be

On the streets love is hard to see

It's a place I got to be

Loving you is loving me

How beautiful love can be

On the streets love is hard to see

Gotta reach that frequency

Loving you is loving me

whaaaat

Versene er fine, men det refrenget er plattere enn Too $hort på Bossy.

 

Nå høres det ut som om jeg misliker skiva, men det er ikke riktig. Jeg synes den er helt grei, men Common har langt bedre materiale.

 

Og så, grunnen til at jeg får veldig pepper for kritikken av Be..: Jeg synes Electric Circus er den beste skiva.

Her har han baller av stål og tør å utforske nye retninger, være kreativ og gjøre produksjonsmessige fremskritt. Dilla, Star Trak og spradebassen ?uestlove bidrar med glimrende idéer og det låter veldig friskt.

Mange "ekte" hip hop-hoder synes Common dreit seg ut med denne skiva, men for min del fikk jeg bare større respekt for mannen som musiker og ikke bare mc.

Lenke til kommentar
Common - be\

Jeg får alltid pepper for dette av mine venner, men jeg rangerer dette som den svakeste Common-skiva - kanskje ved siden av debuten.

Produksjonen er glatt og forutsigbar, Kanye er så inn i gamperæva KANYE, samples er lite kreative og lyrikken er ikke så bra som den har vært

 

Ta refrenget til Love Is som eksempel:

How beautiful love can be

On the streets love is hard to see

It's a place I got to be

Loving you is loving me

How beautiful love can be

On the streets love is hard to see

Gotta reach that frequency

Loving you is loving me

whaaaat

Versene er fine, men det refrenget er plattere enn Too $hort på Bossy.

 

Nå høres det ut som om jeg misliker skiva, men det er ikke riktig. Jeg synes den er helt grei, men Common har langt bedre materiale.

 

Og så, grunnen til at jeg får veldig pepper for kritikken av Be..: Jeg synes Electric Circus er den beste skiva.

Her har han baller av stål og tør å utforske nye retninger, være kreativ og gjøre produksjonsmessige fremskritt. Dilla, Star Trak og spradebassen ?uestlove bidrar med glimrende idéer og det låter veldig friskt.

Mange "ekte" hip hop-hoder synes Common dreit seg ut med denne skiva, men for min del fikk jeg bare større respekt for mannen som musiker og ikke bare mc.

7294323[/snapback]

 

Jeg kan være enigi noe av det du sier. Produksjoner av Kanye har en tendens til og bli litt for mye Kanye stil. Men ellers syns jeg dette er et av Common sine bedre:)

Lenke til kommentar

Dead Buffalos var jo en av de beste sangene på cden! :O :p

 

Får vel skrive en anmeldelse eg og....

 

Tech N9ne - Everready (The Religion)

 

Cden begynner bra med sangen "Riot Maker (Enjoy)". Beaten er småhard, og stemmen til Tech er alltid god å høre. "Welcome to the Midwest" er neste meget gode sang. Tech viser frem sin hurtige flow, og Big Krizz Kaliko rapper pent og. Deilig beat, og refrenget er pent. Tech har også på dette albumet flere sanger om jenter. Blandt de beste er "My wife, My Bitch, My Girl", som er en fengende sang med bra produksjon, og Tech er 'on-point'.

 

Sinister Tech svarer alle som tror han har falt av i sangen "Come Gangsta". Muligens den beste sangen på hele cden. Fantastisk produksjonsom forandrer seg i litt i begynnelsen av hvert vers. Fantastisk deilig beat. Tech viser at han absolutt er blandt verdens beste."I've been writing for / Nineteen years for sure / Haters in these times / Ni**az don't wanna see me shine / Stop me, and then try and tell me (Come gangsta) / And then compare me to Nelly (What ya bang bra)". På "My World" har Tech fått med seg Brotha Lynch Hung og Dalima. Bra sang, med hurtig flow. Et annet av de aller beste sangene, er The Rain. Han rapper på sangen om ofrene han har måtte gjort med tanke på familie når han har vært på turne (han har vel hatt i gjennomsnitt rundt 100 konserter i året? Sykt ><).

 

Det som skuffet meg mest med dette albumet er at det virker som om Tech N9ne virker mer og mer 'mainstream' (ikke noe gale med noe mainstream. Han har lagd fantastiske sanger med både pac og eminem før). Jellysickle er langt fra en beat som passer til Tech, og Caribou Lou er absolutt en dirty-south sang, og de fleste Tech fans kommer nok til å bli noe skuffet av dette.

 

 

Alt i alt en solid cd. Langt fra Anghellic og Absolute Power, men om du aldri har hørt om Tech N9ne før, kommer du nok til å bli posetivt overrasket.

Endret av Bakkem
Lenke til kommentar

Jim Jones- Hustlers POME

 

Da var Diplomats Capoen ute med sitt tredje album, og selv om Jimmy ikke er blitt en god rapper enda, greier han uansett å holde interessen min oppe gjennom hele albumet. Produksjonen er standard dipset, fint for meg og andre som liker den sounden. Det jeg liker svært godt med dette albumet iforhold til On my way... og Diary of a.. er at Max B spiller en stor rolle. Diplomats egen Nate Dogg er med på 7 av 16spor (+3 skits), og det gjør det lettere å høre på, enn hvis Jim skulle vært på hvert eneste hook. Ingen store overaskelser blant gjestene; Camron, Juelz, Hell Rell (hvor er JR og 40.? :(), Jha Jha (GRØSS), Stack Bundles og Lil Wayne. Sistnevnte stjeler showet på Weathermen, som er den kuleste sangen utenom anthemet; We Fly High. Andre låter som skiller seg ut er Reppin Time, Pin the tail og Love of my life.

 

Tja, en firer.

 

 

Baaaaaaaaaaaallin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...