Gå til innhold

USA-tur påsken 2006 (9 bilder)


Anbefalte innlegg

Jeg hadde en tur til USA nå i påsken med klassen på NTNU. Har lenge hatt lyst til å legge ut litt bilder men har ikke fått somlet meg til det.

 

Vi var i USA i nesten to uker, og besøkte både San Fransisco, Los Angeles og Las Vegas. Var en vanvittig bra tur, og jeg fikk tatt en del bilder selv om det ikke var hovedmålet med turen. Ble såpass mange at det var vanskelig å finne noen definitive høydepunkter, men plukket nå ut et par.

Ris og ros hjertelig velkommen.

 

Golden Gate i San Fransisco. Verdens mest fotograferte bro.

post-55455-1154128955_thumb.jpg

 

Market Street i San Fransisco sett fra Twin Peaks.

post-55455-1154129023_thumb.jpg

 

Et bilde fra bilturen til Los Angeles. Vi hadde hørt snakk om hvor fantastisk utsikt det ville bli på turen, og så ble det selvfølgelig dårlig vær :)

post-55455-1154129065_thumb.jpg

 

Ikke det beste bildet, men det nærmeste vi kom Hollywoodskiltet.

post-55455-1154129185_thumb.jpg

 

Nok et bilturbilde. Jeg kjørte selv og måtte få en kompis til å ta bilde av landskapet.

post-55455-1154129259_thumb.jpg

 

Et par bilder fra The Strip i Las Vegas. Hadde ikke så god tid men rakk fremdeles å ta noen bilder med stativ på nattestid.

post-55455-1154129384_thumb.jpg

 

post-55455-1154129429_thumb.jpg

 

post-55455-1154129440_thumb.jpg

 

Til slutt et lite panorama av San Fransisco tatt fra fengselsøya Alcatraz.

post-55455-1154129472_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilig versjon av Golden Gate. Flotte og storslåtte postkort resten av bildene også, men hele ni bilder? Mener du at vi skal skrive noe om alle, eller velge oss favoritter. Dette kunne jo vært en flott serie over en uke, for bildene er så ulike at det ikke er så lett å velge favoritter.

Lenke til kommentar

PNormal:

Jeg lurte litt på om jeg skulle legge ut så mange bilder ja :)

Skulle kommet på forslaget ditt med å legge ut et par i slengen. Men det er kjekt bare å høre hva folk liker/misliker med et par av bildene.

 

Angående Golden Gate tok jeg vel en haug bilder av broa og omgivelsene men likte dette best nettopp fordi det ikke lignet så mye på andre bilder jeg har sett derfra.

 

Wildbill:

Det er vel faktisk mitt femte besøk til USA, og det er et morsomt og variert land å besøke. Dette var mitt første besøk med skikkelig kamerautstyr, og sånn sett var vestkysten en fin plass å dra til. Veldig mye forskjellig å ta bilde av i området. Skal du tilbake vil jeg absolutt annbefale å ta turen dit.

Rakk desverre ikke å dra til Grand Canyon som jeg hadde lyst til :( Får ta det neste gang.

 

Jurgis:

Den uskarpe forgrunnen var en heldig effekt av at vi suste avgårde på motorveien og gjorde seg i og for seg godt på bildet :)

 

Og takk til alle for gode ord. Kjekt å få andres innspill på bildene.

Lenke til kommentar

Bro bildet har du lykkes veldig godt med, likte perspektivet. Folk som har sett mine innlegg har kanskje lagt merke til at jeg ofte måler bilder ut fra om jeg tror det ville gjort seg godt i ramme på veggen, og dette tror jeg kunne blitt fin veggpryd.

 

The mirage er ikke så spennende, men syntes du fikk et fint resultat, har ikke så mye mer å si om det egentlig.

 

Panorama bildet ble pent, men følte ikke jeg hadde noe å fokusere på, og at det ble litt mye forstyrrende i fronten av bildet, f.eks treet til venstre.

 

Alt i alt, får de meg til å ønske jeg kunne bare pakke kofferten og reise selv i morgen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...