Gå til innhold

På jakt etter ny Ungdoms/Mp3-Mobil? Sjekk her!


Anbefalte innlegg

Sony Ericsson W810i er den beste Mp3-mobilen på markedet. Punktum!

Lyden er fantastisk!

De medfølgende øreproppene leverer en lyd jeg ALDRI noen gang har hørt fra ørepropper, og rydder SAMTLIGE andre modeller av veien!

Uansett hvor du leser eller hører om dem, så er det bare skyrt og gode ord å høre. Jeg kan skrive under på at dette stemmer i aller høyeste grad!

 

- I tillegg får jo du med et 512MB minnekort, som gir plass til ca 80-100 sanger i god kvalitet.

(Og da har du enda god plass til bilder, video, spill osv..)

Og skulle du ønske mer plass finnes det nå 4GB brikker i butikkene :cool:

 

- Selve Mp3-spilleren er også ypperlig!

Noe som alle kanskje ikke er klar over, er at Sony er pioneren på markedet innen bærbar musikk, og pga. deres dominans på 80-90 tallet ble alle bærbare enheter kalt "Walkman", selv om det egentlig KUN var et merkenavn Sony brukte på sine modeller.

Da sier det seg selv at når Sony tar med seg all sin erfaring og kunnskap inn i mobilene sine, så må dette bli bra. Og det er det!

Oppsettet i Mp3-spilleren er omtrent likt med det som er i de prisbelønte IPod'ene, og forsovidt Creative Zen serien også.

 

NB: Du kan velge å slå av antennene og signalene mobilen gir fra seg, slik at du kan bruke den som ren mp3-spiller på foreks. et fly eller et sykehus hvor mobiler er forbudt ;)

 

- Den har flere hurtigtaster dedikert til mp3-spilleren.

En "Walkman-knapp", som tar deg rett til Mp3-spilleren, uansett hva annet du er inne på.

En play/pause-knapp, og en for å skifte sang (denne fungerer også som volumknapp og både denne og play/pause-knappen kan benyttes selv om mobilen har på tastelås osv..)

Disse knappene er et MUST dersom du skal bruke mobilen som mp3-spiller.

Personlig bruker jeg dem hele tiden...

 

- W810i har dessuten overgang til 3,5mm stereo jackplugg, slik at du kan koble hvilket som helst headsett eller ørepropper til mobilen.

(Om du mot formodning ikke skulle like de fantastiske som følger med)

Og for å gjøre musikk-biten komplett har SE lagt ved en AV-kabel, som gjør at du kan koble mobilen rett til stereoanlegget ditt! :cool:

 

- Den er liten i forhold til konkurentene, som foreks. Nokias "N" serie osv. (De er jo enorme! :ohmy: )

 

- Kameraet er det desidert beste 2mpx kameraet på markedet (ja, det er videreutviklet fra K750i, og W800i), og det tar faktisk bedre bilder en enkelte 3mpx kameraer! Størrelsen på bildet er nemlig ikke alt.

 

Dette tok jeg med min W810i (Klikk på bilde for å forstørre)

 

- Og sist men ikke minst; prisen..

Den er forholdsvis billig.

2849kr uten abn. på Elkjøp.no er jo langt ifra ille!.

 

Den har dessuten det aller aller meste av dagens mobileteknologi og standardfunksjoner som Radio, Bluetooth, og EDGE foreksempel...

Den mangler riktig nok 3G, men (unnskyld utrykket) hva faen skal man egentlig med det?? :p

Det er jo bare irriterende å holde tlf en hallmeter ifra deg når du snakker i den... :roll: (Tenker da på videotelefoni...)

 

W810i er alt i alt en komplett mobiltelefon!

Nydelig kamera, og fantastisk som Mp3-spiller! :thumbup::w00t:

Endret av Mathia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
W810i er den beste Mp3-mobilen på markedet. Punktum!

Lyden er fantastisk!

De medfølgende øreproppene leverer en lyd jeg ALDRI noen gang har hørt fra ørepropper, og rydder SAMTLIGE andre modeller av veien!

Uansett hvor du leser eller hører om dem, så er det bare skyrt og gode ord å høre. Jeg kan skrive under på at dette stemmer i aller høyeste grad!

 

- I tillegg får jo du med ett 512MB minnekort, som gir plass til ca 80-100 sanger i god kvalitet. (Og da har du enda relativt god plass til bilder, video, spill osv..)

Og skulle du ønske mer plass finnes det nå 4GB brikker i butikkene  :cool:

 

- Selve Mp3-spilleren er også ypperlig!

Alle vet jo at Sony er pioneren på markedet innen bærbar musikk, og pga. deres dominans på 80-90 tallet ble alle bærbare enheter kalt "Walkman", selv om det egentlig KUN var et merkenavn Sony brukte på sine modeller.

Da sier det seg selv at når Sony tar med seg all sin erfaring og kunnskap inn i mobilene sine, så må dette bli bra. Og det er det!

Oppsettet i Mp3-spilleren er omtrent likt med det som er i de prisbelønte IPod'ene, og forsovidt Creative Zen serien også.

 

- Den har dessuten flere hurtigtaster dedikert til mp3-spilleren.

Èn for spill/pause, og èn for å skifte sang ( denne fungerer også som volumknapp og både denne og den for spill/pause kan benyttes selv om mobilen har på tastelås osv..)

Disse knappene er et MUST dersom du skal bruke mobilen som mp3-spiller. Jeg bruker dem hele tiden...

Du kan òg selvfølgelig høre på musikk/radio mens du spiller, skriver meldinger, osv...

 

- W810i har dessuten overgang til 3,5mm stereo jackplugg, slik at du kan koble hvilket som helst headsett eller ørepropper til mobilen.

(Om du mot formodning ikke skulle like de fantastiske som følger med)

 

- Den er liten i forhold til konkurentene, som foreks. Nokias "N" serie osv. (De er jo enorme!  :ohmy: )

 

- Kameraet er det desidert beste 2mpx kameraet på markedet (ja, det er videreutviklet fra K750i, og W800i), og det tar faktisk bedre bilder en enkelte 3mpx kameraer! Størrelsen på bildet er nemlig ikke alt.

 

Dette tok jeg med min. (W810i)

 

- Og sist men ikke minst; prisen..

Den er forholdsvis billig. 2849kr uten abn. på Elkjop.no er jo langt ifra ille!.

 

Den har dessuten det aller meste av dagens mobileteknologi...

For unnskyld utrykket, men hva faen skal man eeegentlig med ting som 3G (Videotelefoni)?? :p

Er jo bare travelt å holde tlf en hallmeter ifra deg når du snakker i den...  ;)

 

W810i er alt i alt en komplett mobiltelefon!

Nydelig kamera, og fantastisk som Mp3-spiller! :thumbup:

6508824[/snapback]

 

konge mobil, har allerede bestilt den på elkjøp. Håper den kommer i morgen :D

Lenke til kommentar

Jepp, men da henter jeg meg en sånn en på payday, altså 30. denne måneden :) JEg må si at jeg er trofast til SE, selv om jeg har hatt problemer med joysticken på samtlige telefoner er min generelle erfaring med dem meget gode! :) Er en lykkelig eier av en SE k750i nå. Vet du om jeg kan bruke minnebrikken (64mb som fulgte med) over på denne? Eller følger det med en større brikke slik at jeg ikke trenger dette?

Lenke til kommentar

Du kan bruke 64MB brikken ja:P

Så lenge det er Memory Stick Duo ;)

Ja joystickene har vært SE aller svakeste punkt, de har kræsjet etter en stund hos de fleste....inkl. min gamle K500i..

 

På W810i har SE gått bort ifra den, og helder satset på en såkalt "Touch-Pad", også kalt "fireveis-navigasjonstast"

Jeg var svært skeptisk til denne, men den fungerer faktisk ypperlig!

Jeg vil ikke gå tilbake til joystick, uansett hvor mye SE reklamerer for vakumpakket joystick i K800i for eks...

Lenke til kommentar
Sony Ericsson W810i er den beste Mp3-mobilen på markedet. Punktum!

Lyden er fantastisk!

De medfølgende øreproppene leverer en lyd jeg ALDRI noen gang har hørt fra ørepropper, og rydder SAMTLIGE andre modeller av veien!

Uansett hvor du leser eller hører om dem, så er det bare skyrt og gode ord å høre. Jeg kan skrive under på at dette stemmer i aller høyeste grad!

 

- I tillegg får jo du med et 512MB minnekort, som gir plass til ca 80-100 sanger i god kvalitet.

(Og da har du enda god plass til bilder, video, spill osv..)

Og skulle du ønske mer plass finnes det nå 4GB brikker i butikkene  :cool:

 

- Selve Mp3-spilleren er også ypperlig!

Noe som alle kanskje ikke er klar over, er at Sony er pioneren på markedet innen bærbar musikk, og pga. deres dominans på 80-90 tallet ble alle bærbare enheter kalt "Walkman", selv om det egentlig KUN var et merkenavn Sony brukte på sine modeller.

Da sier det seg selv at når Sony tar med seg all sin erfaring og kunnskap inn i mobilene sine, så må dette bli bra. Og det er det!

Oppsettet i Mp3-spilleren er omtrent likt med det som er i de prisbelønte IPod'ene, og forsovidt Creative Zen serien også.

 

NB: Du kan velge å slå av antennene og signalene mobilen gir fra seg, slik at du kan bruke den som ren mp3-spiller på foreks. et fly eller et sykehus hvor mobiler er forbudt ;)

 

- Den har flere hurtigtaster dedikert til mp3-spilleren.

En "Walkman-knapp", som tar deg rett til Mp3-spilleren, uansett hva annet du er inne på.

En play/pause-knapp, og en for å skifte sang (denne fungerer også som volumknapp og både denne og play/pause-knappen kan benyttes selv om mobilen har på tastelås osv..)

Disse knappene er et MUST dersom du skal bruke mobilen som mp3-spiller.

Personlig bruker jeg dem hele tiden...

 

- W810i har dessuten overgang til 3,5mm stereo jackplugg, slik at du kan koble hvilket som helst headsett eller ørepropper til mobilen.

(Om du mot formodning ikke skulle like de fantastiske som følger med)

Og for å gjøre musikk-biten komplett har SE lagt ved en AV-kabel, som gjør at du kan koble mobilen rett til stereoanlegget ditt! :cool:

 

- Den er liten i forhold til konkurentene, som foreks. Nokias "N" serie osv. (De er jo enorme!  :ohmy: )

 

- Kameraet er det desidert beste 2mpx kameraet på markedet (ja, det er videreutviklet fra K750i, og W800i), og det tar faktisk bedre bilder en enkelte 3mpx kameraer! Størrelsen på bildet er nemlig ikke alt.

 

Dette tok jeg med min W810i (Klikk på bilde for å forstørre)

 

- Og sist men ikke minst; prisen..

Den er forholdsvis billig. 2849kr uten abn. på Elkjøp.no er jo langt ifra ille!.

 

Den har dessuten det aller aller meste av dagens mobileteknologi og standardfunksjoner som Radio, Bluetooth, og EDGE foreksempel...

Den mangler riktig nok 3G, men (unnskyld utrykket) hva faen skal man egentlig med det?? :p

Det er jo bare irriterende å holde tlf en hallmeter ifra deg når du snakker i den... :roll: (Tenker da på videotelefoni...)

 

W810i er alt i alt en komplett mobiltelefon!

Nydelig kamera, og fantastisk som Mp3-spiller! :thumbup:  :w00t:

6508824[/snapback]

 

 

Batteriet da, en må jo gå tom engang ?? :hmm:

Lenke til kommentar

Hehe, var visst mye jeg glemte å fortelle om:P

Batteriet er veldig veldig bra!

Jeg har testa det ut endel, og viss du ser bort ifra kamerabruk, så holder batteriet omtrent "evig" .

Var på ferie tidligere i sommer, og mp3-spilleren sto på i 22 timer tror jeg det var, på høyt volum.

Batteriet var fremdeles ikke tomt, men jeg skulle legge meg:P

Da hadde jeg også knipset ca 50-75 bilder, samt spilt inn ca 5-10 videoklipp.

Jeg hadde ellers "fiklet" en hel del med den også...

 

Men jeg merker helt klart (etter å ha hatt den i 1måne) at det er kameraet som trekker mest strøm.

MEN du kan bruke det veldig mye før batteriet flater ut, men det er naturligvis det som trekker mest ;)

 

Amobil.no utalte forresten at batteriet var i særklasse for en mobil med så mange spesifikasjoner som W810 :thumbup:

Endret av Mathia
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...