Gå til innhold

Den hyggelige Musikkskapnings-konkurransen


tørrfisk

Anbefalte innlegg

Musikk-konkurranse

1. vinner: Eyvindr med covar av låta "I will surive"

 

 

Satt og leste avisa mens jeg avsluttet morgenkaffen, og kom da til å tenke på at det fins en del musikere her på forumet.

Jeg syns det hadde vært morsomt med en liten "konkurranse" på vennlig nivå, slik at vi får utløp for vår kreativitet på litt andre måter.

 

Jeg tenkte som følger:

 

Person nr.1 sier at han vil høre en cover av Billy Idol - White wedding, for å gjøre det mer utfordrende så kan han forlange at den skal være akustisk..

Person nr.2 tar opp og legger ut her og ønsker seg en ny cover.

 

Håper det er noe interesse for en slik lek her.

 

Gjeldene sang: Oasis - Wonderwall

Neste frist: 13. August

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

glimrende idé! men gjør det noe om lydkvalitet ikke stemmer overens med ferdigheter?:Phehe..... (hvis dere skjønner)

 

 

jeg har liksom bare en vanlig data mic å ta opp lyden med.. er det for dårlig??

 

 

 

må det være heile sangen?? og må man synge til?...

Endret av boneraw
Lenke til kommentar

Lydkvalitet er uvesentlig, men viss folk trenger hjelp med mastering/mixing så har jeg utstyr og litt kunnskap med det.

Skag1 er derimot en kløpper på alt som har med lydteknikk å gjøre, skal snakke med han om han kan være behjelpelig.

 

Jazz-forbud blir litt drøyt, men syns at vi burde holde oss til artister som de fleste her kjenner til, slik at folk har kjennskap og et forhold til låtene og kan gi respons deretter. Og da blir Jazz tvilsomt i første rekke :)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Supert forslag!

 

Låtene bør være kjente sanger/artister fra kurrante sjangere som kan gjennskapes med nesten hva som helst av instrumenter. Ser for meg pop/rock greier, for det meste, ihvertfall i en oppstartsfase. Så kan folk lage et cover eller en tolkning av den sangen, hvordan de vil. Man bestemmer selv hvor mye arbeid man vil legge i det, enten man bare vil synge det inn på nytt eller gjøre det sitt eget på noen måte.

Jeg ser for meg at det blir gitt ny oppgave annenhver uke, og at en uke settes av til avstemning av vinneren.

Lenke til kommentar
Det bør også være jazz-forbud i denne tråden.

6490838[/snapback]

 

Haha, det er det verste jeg har hørt! :!:

Da kan vi like greit forby rock og pop også da, når du først er i gang med å ekskludere viktige, bærende og godt utbredte stilarter/sjangre. Og for ikke å snakke om country, heavymetal og elektronika...

 

Synes jo dette var et glimrende forslag til en kreativ tråd. Slutt å begrense mulighetene ved å slakte stilarter på denne måten! Vet godt at rock/pop-låter kanskje vil egne seg mest akkurat her på forumet, med tanke på hvilke folk og interesser som vanker her, i tillegg til at mange rock/pop-låter ofte lar seg enklere spilles/covres. Men det burde absolutt ikke være noe forbud mot at de som vil strekke kreativiteten sin enda lengre og vise sine opphøyde evner her på forumet, ikke skulle kunne gi utløp for dette i jazz eller hvilken som helst sjanger.

 

Benytter anledningen til å understreke at jeg opplever dette forumet som ganske så fordomsfullt i forhold til jazz.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Verden generelt er vel ganske fordomsfull til jazz, går musikklinja og her kryr det av jazzhatere. er mange metallband som er jazzinfluerte som f.eks. Meshuggah.

 

Ingen restriksjoner på sjanger i denne tråden, men helst sanger som er nogenlunde kjente (eventuelt innenfor sjangeren)

Lenke til kommentar

Ja, det er mulig å fjerne en poll for så å opprette en ny i en tråd.

Dermed kan vi ha avstemninger for å finne vinneren hver uke.

 

Får jeg foreslå denne framgangsmåten da:

Søndag kveld: Vinneren av ukas konkurranse kåres og vinner velger ny låt for kommende uke.

Fredag (24:00): Alle bidrag må være levert. Avstemning lages så fort som mulig.

Søndag (22:00): Vinneren kåres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...