Gå til innhold

Mine første bilder med Sigma's 30mm F1.4


gwh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som bilde synes jeg det har for mye luft bak poden. Jeg ville også hatt litt mindre luft over, slik at hele albuen hadde kommet med i bildet. Ellers er bildet skarpt og fint, og bakgrunnen er passelig uskarp. Fint portrett av guttungen.

Jeg foretrekker forøvrig at man legger ut bildene som vedlegg, fordi jeg får ikke plass til hele bildet i bredden. Det blir litt vanskelig å vurdere bilder når man ikke ser hele bildet.

Lenke til kommentar

Helt enig med kommentaren, men det var et der og da bilde.

Det er det fine med digitale slr, man går ikke konkurs på kjøp og fremkalling av bilder mens man øver seg.

En ny pc for å redigere de er selvfølgelig mye billigere... ;-)

Lenke til kommentar

Når du er inne på det med pc, så burde du kanskje croppet bildet litt (i venstre kant). 4:3-format ville i tillegg gitt et mer harmonisk bilde. Det gjør jeg selv, selv om det som oftest er planlagt i utgangspunktet. Det er vanskelig å komponere i 3:2, og man trenger ikke altid utnytte hele bildeflaten.

Lenke til kommentar

Dette er bare bildet rett fra kameraet, ikke endret på en ting. Det skal jeg bruke kvelden til(da sammen med et par av de andre bildene :) ) Litt image resizing++ og det kan bli meget bra bilde til å sende til tanter,onkler og besteforeldre

Lenke til kommentar

Takk for at du la bildet ved som vedlegg.

Må bare si at jeg synes man skal gjøre seg ferdig med et bilde før man legger det ut. Hvis du vet om mangler med bildet, rett dem opp før du publiserer det. Du viser nemlig ikke hva du kan, hvis du er kjent med svakhetene i bildet, og ikke retter dem opp.

Lenke til kommentar

Hmm, må si bildekvaliteten ble meget bra... Har dette objektivet selv, og skjønner nå at jeg burde bruke den i mangle fler situasjoner enn bare mørke omgivelser (f/1.4).

 

Synes forøvrig bildet ditt er ganske bra, selv kommer jeg bare på cropping av venstre side (mye himmel og blurra "bakke" stjeler litt oppmerksomhet), men det er jo nevnt før som jeg så.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Ser ut som fokuset er rett på min, men det er vel mest Canon kameraer det gjelder?

Uansettt, når jeg kjørte analog satt Nikons 50mm 1.8 stort sett hele tiden. Jeg tror det kommer til å skje med dette objektivet også. Så får man bruke kitlinsen når det behøvs. Da mangler det bare en 70/80-200 2.8 i sigma eller Nikon for at jeg ska bli helt fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...