Gå til innhold

HTPC / filserver prosjekt fra scratch kommentarer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den va HOT! :)

Men kunne du ikkje med fordel gjort han litt mindre på sida? Motsatt side av straumforsyninga. (Ikkje at den er for stor altså)

 

EDIT: Eller er det slik at det skal noko meir inn dit?

6369723[/snapback]

 

Kunne nok det, men det er greit at det ikke er trangt. Har kjedelige erfaringer av tranghet fra tidligere caser som har ført til mange nok frustrasjoner, så passer på at det ikke skjer med denne. Dessuten har jeg jo kretskortet som skal inn og, og mye mulig jeg finner på noe annet morro å lage etterhvert også.

Lenke til kommentar

Kalde katoder: nei. Behovet for lys blir fyllt av lysdiodene som lyser opp inne i kabinettet. Jeg er også av den mening at kalde katoder har blitt litt oppbrukt innenfor casemod nå, og det lyser for mye og for lyst.

 

Selve rammen blir nok skrudd sammen av 8x8mm firkantrør eller noe i den duren. Også blir det brukt 5mm gjengede stenger og patentbånd imellom for å feste komponenter på.

 

HDD-rackets blir nok lagd av patentbånd som skal nagles sammen, og disken kommer til å hvile mellom noe myke gummilister for å minske vibrasjon. Har lagd en hjemme som jeg også har bilde av hjemme :/

Poster om det om 3 uker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kalde katoder: nei. Behovet for lys blir fyllt av lysdiodene som lyser opp inne i kabinettet. Jeg er også av den mening at kalde katoder har blitt litt oppbrukt innenfor casemod nå, og det lyser for mye og for lyst.

 

Selve rammen blir nok skrudd sammen av 8x8mm firkantrør eller noe i den duren. Også blir det brukt 5mm gjengede stenger og patentbånd imellom for å feste komponenter på.

 

HDD-rackets blir nok lagd av patentbånd som skal nagles sammen, og disken kommer til å hvile mellom noe myke gummilister for å minske vibrasjon. Har lagd en hjemme som jeg også har bilde av hjemme :/

Poster om det om 3 uker.

6372611[/snapback]

:thumbup: Hei, det ser jo skjempespennende ut.........

Blir spennende å se hvordan du klarer å løse sammensettningen av kabinettet og festene til drev og annet. Så må du jo klare å komme til det etterpå også, at det ikke blir for kronglete.

:thumbup: Du for ta en del bilder, så vi lærer litt av dine erfaringer :innocent::whistle: Kopiere,Kopiere.......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

Du snakker om at du skal bruke 8mm firkantrør, er ikke det litt lite å skru sammen kabinettet med for da må du vel bruke 2-3mm skruer, er det ikke bedre å sveise det sammen når det er såpass spinkel ramme?? :hmm:

6492330[/snapback]

 

Ja, da ble det ikke firkantrør allikevel. Det hadde vært en litt dum løsning ja, som du sier. Har heller ikke tilgang til sveiseaparat før midten av august. Men det ble alu-profiler, som du kan se i de siste postene på loggen.

 

Er litt spent selv på hvordan jeg kommer til å løse alle festene selv, ja. Men regner med at det meste kommer til å løse seg med alu-profilene jeg lager ramma av.

Lenke til kommentar

:thumbup: fin ramme,(men.....) har du tenkt å fylle opp enkelte langsider etterpå for å få lik høyde hele veien for feste av plexi, for jeg så at du hadde naglet fast hjørnene ved å legge hjørnene oppå hverandre og da får du 2 forskjellige høyder på hver side.....ellers ser det fint ut. :cool:

 

Når det gjelder skinn eller skai- hvorfor ikke prøve Gule sider eller internett og se etter bedrifter eller hudlager,møbelbedrift,lærmaker. (vi har en som driver med det i Halden, og jeg vet om iallefall 2 steder hvor de har skinn),., :innocent: Du må iallefall feste det med kontaktlim :hmm:

 

Skal bli gøy å se prosjektet ditt ferdig, men ta deg god tid, ingenting er mer iriterende å finne ut etterpå at det burde vært gjordt annerledes... :cry:

Lenke til kommentar
:thumbup: fin ramme,(men.....) har du tenkt å fylle opp enkelte langsider etterpå for å få lik høyde hele veien for feste av plexi, for jeg så at du hadde naglet fast hjørnene ved å legge hjørnene oppå hverandre og da får du 2 forskjellige høyder på hver side.....ellers ser det fint ut. :cool:

 

Når det gjelder skinn eller skai- hvorfor ikke prøve Gule sider eller internett og se etter bedrifter eller hudlager,møbelbedrift,lærmaker. (vi har en som driver med det i Halden, og jeg vet om iallefall 2 steder hvor de har skinn),.,  :innocent: Du må iallefall feste det med kontaktlim :hmm:

 

Skal bli gøy å se prosjektet ditt ferdig, men ta deg god tid, ingenting er mer iriterende å finne ut etterpå at det burde vært gjordt annerledes... :cry:

6568563[/snapback]

 

Sant nok. Kommer til å bygge et deksel, hvis du kan kalle det det, som jeg skrur utenpå den rammen som er nå. Slik det er på vanlige kabinetter. Så alu-profilene vil ikke synes, eller ha noen funksjon for ytterveggene kan man si.

 

Skal prøve gule sider, ja. Ikke dumt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
jeg hadde gledet meg å se mere om denne saken..

 

Ja, det ble visst ikke noe mer...

Det endte med at jeg monterte alle komponenter i kabinettet som det var. Så den står nå fortsatt i bruk, bare helt naken uten vegger, uten lysdioder egentlig helt basic.

Men kommer forhåpentligvis noe nytt fra denne siden snart! Skal bruke lysdiodestyringa (som fortsatt ikke er ferdig, forsåvidt) til en ny casemod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...