Gå til innhold

OC av AMD X2 4800+ stopper ved 3GHz


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Bare leser litt her og ser andre klarer mye mer OC enn eg.. enda eg har VapoChill LS og andre gjerne bare bruker vann... var til og med en som sa eg BURDE klare bedre enn rekorden min på 3.06GHz.

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=52156

 

Så lurte på om man kunne få hjelp her...virker liksom som ram-en ikke vil så mye.. Hadde før Ocz 2 x 1024mb PC3200 Premium og har nå Corsair TwinX 2 x 1024mb PC3500. Har ASUS A8N SLI Premium. Ocz Modstream 450w PSU.

 

Menne... på de Ocz ram brikkene fikk eg faktisk BESKJED om å ØKE volten, om systemet var ustabilt, de på kundeservicen til Netshop sa det kunne hjelpe.. hehe.. litt tøft.. men uansnett, hvor mye kan eg øke volten på disse nye TwinX brikkene? Kjørte Ocz brikkene på 3volt.. hehe..

 

Noen andre med X2 4800+ som OC noe? Eller noen som har peiling på dette? hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ved 3.06 var ikke Windows stabil en gang...! Klarte å såvidt ta print screen i Windows Server 2003.. Har bare greid 3GHz blank i Windows XP men er NEPPE stabil i noe som helst.. Den gang da kjørte eg fullt, 3volt på ram brikkene.. holder på å klokker nå.... men hva mener du med lav divider?

Sette ned den multipliern til noe annet enn 12 som eg har hatt den på? Har den på 10 nå... prøver nå på 10x 250.

Peiling på volt på Corsair ? hehe, prøver på 2.8volt på brikkene..

Lenke til kommentar

Jeg mener minnedivider. Hvis de står på 1:1 eller 200mhz kan det veldig godt hende at det er det som stopper deg. Hvis du setter den på 2:3 eller 133mhz. Slakk av på tilgangstidene. F.eks 3.4.4.8 2T.

Før du prøver deg på multiplieren ville jeg prøvd det jeg har sagt over her først.

Se på hjemmesidene til corsair. Men 2.8v høres fornuftig ut det.

 

Hvor høy spenning har du på cpu?

Lenke til kommentar

ok.. har du peiling på asus.. skal eg bare sette minne på 133? Og timings på 3-4-4-8 2T

 

KAN bare sette dem på 200MHz i BIOS.....

 

Har nå sotte det på 290 x 10 og minne på 200MHz 3-4-4-8 2T

 

BLÅSKJERM etter et minutt i Windows!

 

2 forsøk låser Windows seg....

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar

Har aldri hatt Asus på amd før. Har hatt DFI. Men det er samme greia..

Du skal sette minnet på 133mhz ja. Du skriver du kun kan sette på 200mhz og ikke 133?

Du postet at du kjørte cpu på 10x270. Det tilsvarer 540mhz ddr. Minnedivider 1:1

Med 10x270 og 133mhz på minnedivideren kjører da minnet på (2\3) x 270= 180mhz - 360mhz ddr. Da har du fortsatt masse å gå på.

Men kjør multiplieren på 12x.

 

 

EDIT: Har du prøvd å oppdatere BIOS? Kan du gi meg screen av BIOS?

Endret av Eyvind
Lenke til kommentar

BOISn har siste versjon.. 1011... og angående din tolkning på minne tror eg kansje du ha feil... for i CPU Z står det at minne kjører 140MHz FSB:DRAM = CPU/20 3-7-7-15 hehe.... bare satte på det dårligste... ellers har eg 10 x 280. Kan vel bare ta print screen gjerne.. bedre for deg?

 

BILDET

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar

Jo men det ser bra ut det. Nå kjører minnet ditt på 280mhz ddr. Du har nå satt minnedivideren på 100mhz eller 1:2?

Du trenger ikke screen da. Men kjør cpu på 12x MP.

Vet du hvilken stepping du har?

Hvor langt kan du klokke pcen før den blir ustabil?

Lenke til kommentar

Eg har ikke gjort NOE med minnedivideren.. har ikke mulighet til det... verken det eller ratioen mellom FSB:DRAM...om ikkke det er samme tingen da.. blir LITT avansert dette her.. hehe.. .skal prøve å sette opp multiplien på CPU..

HEHE, har 2 x 19 tommere med horizontal span, og prøvde med 280 x 11 og når Windows skulle loade seg, kom det først opp "no signal på secondary skjermen" og "out of range på andre" hehe.. nå står det på secondary: A problem has been detected and Windows has been shut down to protect.... bla bla bla.."

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...