Gå til innhold

Folding@Home team Hardware.no - status


Anbefalte innlegg

Heisann, Vi diskuterte litt på de andre F@H trådene her på forumet og kom fram til at det hadde vært gøy å lage en liten statusoppdatering hver 14. dag for hvordan "laget vårt" gjør det på Folding@Home-statestikken. Selvom dette er noe man primært gjør for vedledighet, så er det jo gøy med litt konkuranse.

 

For de av dere som ikke har fått med dere hva Folding@home er så var den en fin artikkel på Hardware.no om dette for litt over 2 uker siden. Veldig kort fortalt handler det om å benytte seg av distribuert regnekraft for å løse forskjellige "mekanismer" i kroppen som kan gå galt og forårsake en rekke sykdommer.

 

Dersom man har lyst til å bidra til dette så kan man like gjerne være med på Hardware.no-laget og være med på litt "lag-konkuranse". Denne "work-loggen" er til for å inspirere flere til å bli med, og ikke minst å få de som blir med til å forstette.

 

Etter artikkelen, så vi en kjempe framgang med masse nye brukere:

 

users_060604.png

 

En dobbling av antall aktive brukere er ikke så ille. Men som dere ser så har den sunket litt igjenn :cry: Selvom det stadig kommer nye brukere til ser det ut til at også stadig forsvinner noen, og faktum er at under 20% av alle som på et tidspunkt har bidratt enda er med og folder.

 

Jeg synes at et mål til "neste gang" burde være på komme oss opp på minst 300 aktive brukere.

 

 

Økningen i aktive brukere synes også godt på produksjonshistorien vår:

 

daily_prod_history_060604.png

 

Siste dagene har gått over 40000 point-pr-day (heretter kalt PPD). Som igjen har tatt oss opp på et dags snitt på 38 840 PPD (snittet taes over de siste syv dager.) Hva med å få dette snittet opp op 50k? :D

 

Vi har et par skikkelig storprodusenter i gruppa. Killer336 og DargarWhiteFang står alene for nesten 13% av vår 24hr avarage ppd. Men for oss vanlige dødelige kan det jo være morsomt å konkurere om resten av plassene blandt de 20 beste:

 

top20_060604.png

 

Siden vi har såpass mange inaktive medlemer vil nye medlemer opdage at man klatrer fort oppover lista :)

 

Denne ukes klatrere er:

 

marsboer: 681 plasser opp

dravisher: 609 plasser opp

Miller78: 502 plasser opp

Jonit :417 plasser opp

jonterje: 407 plasser opp

 

 

Når det gjelder mulighetne for at laget vår skal klatre er de bedre nå enn noen sinne. Men desverre kommer det et russisk lag bakfra som kommer til å ta oss igjenn før vi rekker å klatre noe. Heldigvis er det flere lag forran oss vi har sjans til å gå forbi de nermeste månedene. Kanskje tidligere hvis flere blir med.

 

con_thr_060604.png

 

 

Dersom du syntes dette hørtes ut som noe du vil være med på så les artikkelen og sett i gang.

 

Og om du synes det er gøy med litt konkuranse så er Extreme Overclocking sine statistikk-sider fine å følge med på.

 

Dersom du trenger hjelp så er denne tråden et fint sted å spørre. Guiden i første post er noe utdatert (da er artikkelen bedre å følge), men det er mange brukere innom denne tråden som er mer enn villig til å hjelpe til slik at flere får F@H opp å gå på PCen.

 

Dersom du er en av mange som har sluttet så opfordrer jeg også å stikke innom for å få hjelp til å komme i gang igjenn. Med rett oppsett så skal man ikke merke at F@H går i bakgrunnen. "PCen min blir så treg" er altså bare en grunn til å få hjelp til å sette programmet opp riktig, ikke til å slutte ;)

 

 

Det er svært nyttig at du forteller om du kjører grafisk, konsoll manuelt eller konsoll som service og hva slags cpu du har når du spør etter hjelp. Det er også nyttig å legge ved loggen.

 

Håper dette inspirerte litt.

 

Da vil jeg bare ønske mange nye foldere velkommen, så får vi se om 14 dager om vi har gjort et nytt hopp i statesikken :D

 

edit: Følg denne link for kommentarer til loggen.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide med en liten uke-status :)

 

En av grunnene til at jeg started denne loggen var for å inspirere folk til å fortsette å folde. Desverre ser det ikke ut til å ha hjupet stort denne første uken. Antall aktive foldere synker og målet på 300 ble ikke nådd denne uken. Snarere tvert i mot.

 

users.png

 

Det hadde vært interesant å høre fra noen av de som har sluttet om hva som gjorde at de ikke gidder mer.

 

Det er litt interesant å tenke på at dersom alle de som begynte på ett eller annet tidspunkt hadde fortsatt med en maskin som produserte ca 25 PPD (treeeeg maskin eller en middels rask som står på ca 1/4 av tiden eller kjører på 25% for å ungå varme), ville dette gitt ca 30000 PPD for gruppa. Det er nesten en dobling av hva vi har i dag. "alle monner drar sa musa og pissa i havet". Og det er ikke bare for lagånden dette her, men for vitenskapens skyld; det er bedre å folde med lav PPD enn ikke i det hele tatt.

 

Nedgang i aktive brukere til tross: Lagets PPD øker fortsatt:

 

ppd_history.png

 

Det begynner og flate ut og som dere ser går det litt opp og ned, men det er fortsatt en svak økning.

 

Dette kan skyldes at det ser ut til at en del har et sundt konkuranseinstinkt. Flere av de som er aktive er flinke til å finne flere maskiner å kjøre folding på noe som har resultert i en økt gjennomsnittlig PPD pr aktive bruker.

 

top20.png

 

 

Denne ukes klatrere er:

 

climbers.png

 

 

Lagets avansemuligheter er mer eller mindere uendret:

 

overtake.png

 

Men vi har klart å snike oss lit lenger unna de fleste som kommer bakfra :)

 

 

Endringene i tall er som følger:

 

* 8 nye brukere :)

* 26 som har slutttet :(

* gjennomsnittlig PPD har økt med 16 poeng til 152

* Team 24hr gjennomsnitt har økt med 1878 til 41037 PPD :D:w00t: over 40k

 

 

Denne tråden er fortsatt et fint sted å poste eventuelle spørsmål.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Da her jeg snakket med Xell over PM og jeg skal ta en liten update denne gangen.

 

Jeg og belarnion holder på å revidere guiden som ble lagt ut på HW.no: Artikkelen. Så når den kommer seg ut så håper jeg på mer rekruttering og mer klatring. Den skal også få med seg litt om SMP-klienten, PS3 og GPU-klienten. Dermed så skulle det være mer potensiale enn før.

 

Litt triste nyheter: Når jeg ble med på laget lå vi på 45.plass. Nå ligger vi på 47 plass! Listen for overtakelse ser slik ut at om 4 uker så er vi på 48. plass!! Fy dere!! (og meg) :pLink til listen. I løpet av noen måneder ser det derimot ut til at vi faktisk kan klare å klatre opp på plasseringen.

 

Vi klatrer nemlig. Klatringen akselererer til og med faktisk:

post-43252-1177858059_thumb.jpg

Men det tror jeg er mest fordi HW oppdateres gjevnlig, og det er kanskje en del på grunn av Vista? ;)

 

Antall aktive brukere ser ut til å ha sunket dramatisk rett rundt TG?

post-43252-1177858433_thumb.jpg

Tallet var forresten rundt 300 en gang!

 

Man total antall brukere øker heldigvis!

post-43252-1177858465_thumb.jpg

 

Hvis dere sammenliger med forrige post så har antall brukere med høy PPD økt noe sinnsykt:

post-43252-1177858616_thumb.jpg

 

 

* 187 nye brukere :)

* 86 færre aktive :(

* gjennomsnittlig PPD har økt med 130 poeng til 292,6 :thumbup:

* Team 24hr gjennomsnitt har økt med 12795 til 53832 PPD :w00t:

 

(siden forrige update)

 

Er det noe dere lurer på så er det bare å spør her!

 

Lykke til med videre folding!

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...