Gå til innhold

På jakt etter guider for BWL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en annen her på forumet opplevde så skal jeg med ingen erfaring og bare 5 epics gjøre et test run i BWL. Har aldri vært der før. Vet bare at det krever sykt med tålmodighet og wipes. Skummelt sted med andre ord. Da vil jeg helst forbrede meg mest mulig for jeg har en god sjanse for å komme inn i denne guilden.

Men selv har jeg ikke funnet noen guider så jeg lurer på om noen andre kunne finne og linke dem til meg og kanskje ellers gi meg noen tips.

De har iallefall gjort de 4 første bossene. Er rogue. Hva skal jeg ha med meg av potions, hvor mange bandages osv.

Tusen takk for de som gidder å hjelpe meg på en kald søndag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-skaff deg "frukter" fra felwood som er potions/foodbuff med felwood gather.. tror du ca. trenger 40 av hver frukt der

-få opp fireresistance til 150

-lag noen runecloth bandages

-hør på hva lederen sier

Skrevet (endret)

Vel, først må du dra litte grann sør for den campen nedenfor janenar. Så snakker du med en dame som gir deg en "cenarion beacon" den må du huse på å ha i backpacken hele tiden.

når du så dreper et mob i felwood så kan det droppe en "corupted soul shard", du trenger disse. Nå du har en masse av disse tar du å går tilbake til damen som ga deg "cenarion beacon" og gjør denne repeatable questen. Nå har du sikkker mane slike "cenarion plant salve", greit. Så laster du ned "felwood gatherer". Nå kan du på felwoodmapet se hvor "whipper root tuber" og "Dragons breath" er, for det er disse du skal ha. Når du kommer til planten må du først "cleanse" den og så kan du plukke fruktene. Begge overnevnte ar førskjellig cooldown timers så du kan ta begge på kort til.

Håper du klarer deg i BWL :)

Endret av PyroCX
Skrevet
og husk du kan også få en addon som klikker 5 ganger på under 1 sec på frukten sån at du får 5 ganger så mye :p(vet ikke om det er ulovelig men bruker det)

5403909[/snapback]

Dette går ikke an lengre siden det ikke er "klikk-for-å-få-frukt" men en cast bar på 4 sec eller noe.

Skrevet

Tja...kan bare komme med generelle tips men disse burde virke:

-Fremstå som veldig lærevillig og oppmerksom

-God engelsk er sikkert ett pluss

Skrevet

Bruk feint ofte. Om du gjør veldig dårlig dps, så merker de seg det. Om du gjør så mye dps at du får aggro er det enda verre.

Les guider til hver boss. Enkelte har knockback med aggro-reduce, og da må du være forsiktig. Rogues har ikke den vanskeligste oppgaven i PvE. Det går først og fremst på å ikke ta mye skade, heale den skaden du tar selv (så healerne kan fokusere på MT og seg selv) med runecloth og tubers.

Ingen gjør det perfekt første gangen, det tar tid ;) . Men ha det i bakhodet.

Skrevet
Som en annen her på forumet opplevde så skal jeg med ingen erfaring og bare 5 epics gjøre et test run i BWL. Har aldri vært der før. [...]

5403590[/snapback]

OffT: Jeg kom på andre plass på synced damagemeters i MC i dag, har én epic :p

OnT:

- Ikke bruk eviscerate, det å holde Slice and Dice oppe konstant sørger for mer stabil hvit skade (skal være rundt 50% for en sword rogue, vet ikke om du er dagger eller ikke :) ). Har du Slice and Dice oppe i 12-15 sek til OG har 5 CP -> Rupture. Bruk evis. kun hvis mob'en har ~5% hp igjen, da det er mer sannsynlig at gruppen får ned mob'en før du tar aggro og dauer.

- Samle litt forskjellige buffs slik at de vet at DU vet hva du trenger til et raid. Major Health Potions er viktig. Mongoose Potions, Ground Scorpok Assay og Greater Agility Potions stacker så vidt jeg vet. Der har du 100 agi, som kan kompansere for din 'mangel' på epics.

- Whipper Root Tubers og Night Dragon's Breath's bør du farme litt, som PyroCX fortalte deg hvordan.

- Husk på build! Er du PvP build nå, så respecc til en PvE build. Jeg hater å si det, men; lær klassen din! Jeg har selv sett rogues bli slått i støvlene av tanks i MC, det glemmes ikke, for å si det sånn. En god build og vite hva du skal gjøre med energien din sees lett.

- Gjør tankerens jobb lett! Ikke angrip før resten av roguene har angrepet. Et stikkord for aggro-management er feint. Feint, feint og mere feint. Hvis du får aggro må du glemme feint, gå rett på Vanish. Faktum er at hvis du kjører en feint, og aggro skyves bort på tank, kommer du til å grabbe aggro ved neste Backstab/SS. Vanish forårsaker et komplett 'aggro-wipe' som du kommer til å leve lenger med enn en feint.

Så da har vi følgende:

- Gjør tanken god.

- Vær forberedt og presis.

- Ha en korrekt build.

- Hør etter hva raidleaderen sier. (Vær på TS/VT hvis guilden bruker det!)

Lykke til.

Skrevet (endret)

Det gikk kjempebra igår og vi tok alle helt til firemaw og jeg ble med i guilden. Har PVE build (dagger). Var ikke så vanskelig som jeg trodde egentlig. Spesielt gøy var de suppression rommene med de trapsene men avogtil kom den forbaska AOE driten men det gikk som regel greit.

Takker for alle tips.

btw. Bloodlord sin knockback var litt farlig. Avogtil var damagen mer enn jeg hadde i 100% HP.

Endret av Edmund Blackadder
Skrevet

- Ikke bruk eviscerate, det å holde Slice and Dice oppe konstant sørger for mer stabil hvit skade (skal være rundt 50% for en sword rogue, vet ikke om du er dagger eller ikke :) ).

Har du ikke imp.dw vil ikke dette lønne seg.

Ellers, tar du agro så løp alltid mot tanken, ikke fra.

Skrevet

- Ikke bruk eviscerate, det å holde Slice and Dice oppe konstant sørger for mer stabil hvit skade (skal være rundt 50% for en sword rogue, vet ikke om du er dagger eller ikke :) ).

Har du ikke imp.dw vil ikke dette lønne seg.

Ellers, tar du agro så løp alltid mot tanken, ikke fra.

5408619[/snapback]

Fleste PvE builds for rogues innebærer høy hvit skade, så det antok jeg :)

Skrevet (endret)

Imp. DW gir mer skade på offhand uansett våpen da :)

Men dagger/sword diskusjonen er en annen. Skal finne en link til en syk rogue på Silvermoon, bruker daggers, så vi får se hvordan hans build ser ut :)

*lete*

Edit: Han hadde visst bytta til Seal Fate build :) Han ble vel Grand Marshal ene og alene for å få en våpen oppgradering også. Ja ja, folk har for mye tid nå til dags!

Endret av Hubman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...