Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 516(i) som Bridge


Anbefalte innlegg

Noen som har fått til Speedtouch 516(i) som Bridge?

Trenger en som har fått det til. Kjører en Checkpoint VPN-1 Edge som brannmur mellom Speedtouch 516(i) og mitt nett. men jeg trenger å få routeren transparent. slik at all trafikk blir sendt gjennom modem og filtrert på firewall istedet.

 

Noen som har noen gode tips eller har fått dette til ?? ser det er mange som lurer på dette men jeg ser ingen løsninger.

 

på forhånd takk

 

John Palmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. dette er det jeg har funnet ut så langt.

 

Mitt miljø er en speedtouch 516(i), checkpoint firewall og jeg har fast ip med subnet. Informasjon fra nextgentel er at router med fast ip = transparang (dvs at ingen ting skal stoppes i routeren). Med transparang router skal den være lik en Bridge, men termineringen av PPoe skjer i routeren istedet for firewallen (greit nok for meg, spiller ingen rolle hvor den blir terminert). Etter 6 timer på tlf med nextgentel så sier de følgende quote "når en har disablet firewall i webgrensesnitt så er det ingen firewall på routeren". DETTE ER FEIL. Hvis en kjører en telnet sesjon mot routeren, logger seg på så kan en disable firewall (den filtrerer nemlig på udp og icmp. komandoen en da kjører for å slå av speedtouch firewall er :

 

start / kjør (run)

type: cmd

type: telnet 10.0.0.1 or gw adderess og static ip of gateway

type: user (denne vil du få av nextgentel ved å spørre etter telnet user og pass)

i promten på telnet sessionen skriv følgende

type: firewall

type: config

type: config state=disabled

hit enter key

 

Nå er firewall slått av.

 

etter denne var slått av, så startet alt å fungere som de skulle for meg. checkpointen fikk svare for tilgang til mitt nett.

 

 

mvh

 

Johnpo

:thumbup:

 

RIS til NGT: dette burde dere vist og ikke la kundene finne hjulet opp på nytt hver gang, og ikke vær så påståelig i deres påstander fordi dere ikke vet bedre.

 

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...