Gå til innhold

Fredelig MMORPG fra Danmark (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wao!

 

Elsker konseptet, får håpe de lykkes, for da hvet jeg vilket MMORPG som skal få penger og tid fra meg.

 

Har ikke orket å engasjere meg siden de "gode gammle" AO dager (før den første expansionen kom).

 

Men nå har jeg fått nytt håp!! (Kamp var alldrig noe jeg syntes var så kult i AO, det tok aaaaaalt for lang tid å få til noe som var verd mer enn et piss i havet, særlig når man kom inn som ung jyppling et halv-år etter spillet hadde begynt.. eneste reddende faktoren var et helt fantastisk guild (rp). :) )

Lenke til kommentar

Å si at vi ikke trenger noe mer enn wow, blir bare for dumt, ikke alle liker systemet i wow, bare se på hvor EVE blomstrer. men back to topic,

 

Seed virker interessant, I hvertfall hvis de klarer å få gjøre hele spill universet brukerstyrt.

 

noen som vet omhvordan folk skal kunne velge om hva de skal satse ¨på terraformeren eller byen osv?

Lenke til kommentar

Litt "kjapt å gale" så fungerer det slik:

 

The Tower har mange "områder" eller areas som har "hardpoints". Dersom du får kontroll på et eller flere slike hardpoints (via valg, oftest/sannsynligvis leder eller representant for grupper som klarer å få nok stemmer) så kan du bestemme hva "ditt" hardpoint skal brukes til, eller alltså hva slags maskin/utstyr som skal innstaleres der.

 

Videre får han/hun da bestemme hvem som har prio-tillgang til denne resurssen, hva som skal produseres/forskes på etc. På den måten styrer man ganske direkte om man vil støtte terraform eller noe annet.

 

Dersom folk ikke er happy med en bestemt administrator, enten fordi han er korrupt, gal eller simpelttent ikke har fornuftige ideer, så kan man organisere seg og på mer eller mindre hederlig vis sørge for at vedkommende blir stemt ut/erstattet. (litt som misstillitsforslag eller no).

 

Det begynner allerede å dukke opp litt spede forsøk på å danne "midlertidige" ringer eller fraksjoner, nødvendigvis er mye ennå spekulasjoner i disse da ingen vet helt hvordan det ferdige systemet blir, men de politiske diskusjonene rager for fullt.

 

 

til slutt vil jeg kommentere jhj's innlegg litt kjapt:

  • WoW er fantasy, Seed er Sci-Fi
  • WoW påstås å være et MMORG, men systemet legger ikke så veeeldig bra opp til rollespill, selv om dette selvsagt er fullt mulig og praktisert av mange.
  • WoW inneholder klasser, kamp (PvP og annet) etc. Seed har INGEN form for kamp og fokuserer MYE mer på andre typer konflikter og på rollespill generelt.
  • WoW og Seed retter seg mot nesten HELT forskjellige typer spillere, både med tanke på setting (Fantasy vs. Sci-Fi) og fokus (RPG vs en blanding av PvP og RPG)

Spillene er nesten så ulike som man kan tenke seg, og det blir derfor bare helt urimelig å si som du gjorde. DERIMOT, så kan jeg til en hviss grad holde me i at det er veldig mange like og lignende "kloner" der ute... for det er jo vitterlig (for) mange fantasy mmorpg's der ute.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...