Gå til innhold

Veske til eos 350D


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Driver og skal gå til innkjøp av en julegave til en person som nettop har fått seg et EOS 350D, og tenkte derfor jeg kunne kjøpe en kamera veske til han.

 

Jeg har ikke funnet så mange steder som har noe spesielt utvalg av dette, bortsett fra xd.no

 

Hvilke av disse to veskene hadde dere gått for? :

 

Tamrac 5746 Skulderveske eller Lowepro Nova 1 AW SORT .

 

Jeg har litt vansklig for å dømme størrelsen på disse tingene her, men er dette vesker som har plass til kamraet med kanskje 2 linser og en blits ? eller må man opp på større vesker da, har dere eventuelt andre forslag? alle tips tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter selv å kikker på kameraveske til 350D. Har fått anbefalt nettop den Lowepro Nova 1 AW veska som du har kikket på, men hva slags veske du bør kjøpe kommer an på hvor mye utstyr du skal dragse med deg. :hmm:

 

Men som sagt Lowepro er det jeg har blitt anbefalt, og det skal visst vere kvalitet til god pris.

 

Rett på meg noen dersom jeg tar feil. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har Lowepro vesken og den er stødig og solid.

Jeg har EOS 350D + Sigma 18-50mm og det passer akkurat ned i vesken når linsen er på.

Så hvis du skal ha lengre linse enn 18-50mm (84,1mm) så bør du nok gå for en større veske.

 

NB. Det står i reklamen på XD.no at du har plass til det meste. Det er nok litt overdrevet, men noen små lommer er det.

Endret av royrogers
Lenke til kommentar

Han som nevnte den Crumbler-vesken var inne på noe. Virker ut fra tester jeg har lest at de bag'ene holder mål teknisk, og det er ikke så dumt med en kamerabag som ikke "lyser" kamerabag. Liten tyveriforsikring, det. Dessuten ser de ganske raffe ut, synes jeg, men det er jo smak og behag. Ville nok selv valgt en annen farge enn rød, dog.

Lenke til kommentar
Jeg sitter selv å kikker på kameraveske til 350D. Har fått anbefalt nettop den Lowepro Nova 1 AW veska som du har kikket på, men hva slags veske du bør kjøpe kommer an på hvor mye utstyr du skal dragse med deg. :hmm:

 

Men som sagt Lowepro er det jeg har blitt anbefalt, og det skal visst vere kvalitet til god pris.

 

Rett på meg noen dersom jeg tar feil.  :thumbup:

5316820[/snapback]

 

Jeg kjøpte meg nettopp Lowepro NOVA AW 2 og den er marginal stor nok til min EOS 350D med Sigma 18-125mm. Linsen er 9 cm lang og det er plass til en linse som er 11 cm i vesken. Jeg er avhengig av å ha en 430EX i vesken også og det går akkurat. Begge deler oppi og veska er full. Ville derfor ikke kjøpt meg AW 1. Den må jammen være liten......

Men ja det er plass til noe batteri og minnekort samt småstæsj i NOVA AW 2 vesken. Jeg synes den virker som en grei "ha med overalt" veske med det mest nødvendigste av utstyr.

Lenke til kommentar

Om man vælger Lovepro eller Crumpler er nok mest et spørgsmå om temperament. Har en Lovepro af den type som netop rummer et SLR m. zoom + en Crumpler som rummer SLR m. optik, 1-2 ekstra optik, flash + en masse småting. Bruger faktisk næsten kun den sidste. Kan bekræfte at Crumpler er gennemført kvalitet - og så gør det jo ikke noget den ser smart ud :thumbup:

Lenke til kommentar
Om man vælger Lovepro eller Crumpler er nok mest et spørgsmå om temperament. Har en Lovepro af den type som netop rummer et SLR m. zoom + en Crumpler som rummer SLR m. optik, 1-2 ekstra optik, flash + en masse småting. Bruger faktisk næsten kun den sidste. Kan bekræfte at Crumpler er gennemført kvalitet - og så gør det jo ikke noget den ser smart ud  :thumbup:

5321179[/snapback]

 

Den så dritt kul ut hvilken modell er det.

 

Skal ha veske til kamera med objektiv (har kit, men kjøper nok en lysterk normal zoom (sigma 24-70 f2.8) som er ganske stor i fysisk størelse) + tele 55-200 (canons billigutgave) og sansynligvis et normal objektiv etterhvert pluss blitz med tiden.

Lenke til kommentar
...en Crumpler som rummer SLR m. optik, 1-2 ekstra optik, flash + en masse småting.

5321179[/snapback]

 

Den så dritt kul ut hvilken modell er det.

 

5321378[/snapback]

 

Den hedder Stunner. Mit kamera er et Pentax *istDS, men jeg tror ikke en Canon 350D er nævneværdigt større.

Lenke til kommentar

Enig med SveinGull. Hadde samme med meg på reise ut i verden i år, men gav den til en kompis i Afrika før jeg reiste hjem. Den ble et lite hakk for liten for meg. Innhold: Eos 20d påmontert Sigma 18-50, 50/1,8 og 550 EX i frontlommen. Ekstra/fullt minnekort har jeg altid i vestlommen for sikkerhets skyld. Hadde ekstra-glasset vært lengre en 50 ville det ikke vært plass til alt. Derfor går jeg nå for en som er et hakk større, men ikke så stor som Hama Trekker ryggsekken jeg bruker som kombinert cabin-veske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...