hemo Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Er det nokon som har tips til korleis eg kan filtrera ut postar (rader) med lik verdi i ei gitt kollonne? F.eks. i ei lang medlemsliste er det nokon som har same telefonnummer, og desse vil eg inspisera litt nerare...
Harald Staff Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Sjekke hvem som bor sammen ? Ikke dumt det. Sett opp en pivot-tabell (Data-menyen) med telefon som første radfelt, navn som andre radfelt samt som data. Datafeltet vil gi antall navn, i seg selv bare tull, men grupperingen skulle gi akkurat deg det du er ute etter. Du kan gjøre dette med formler i en hjelpekolonne også, og mange føler seg mer komfortable med det, for da slipper man å lære noe nytt og nyttig i samme slengen. Men de formlene er kraftkrevende og rekalkulerer hver gang en celle endres, så det er ingen god løsning teknisk heller. HTH. Beste hilsen Harald
hemo Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Skrevet 5. desember 2005 Jo, det funka det! No får eg opp totalar med to og tre i... kan eg f.eks. filtrera vekk alle rader med 1?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå