Gå til innhold

Forslag til bygging av kabinett, med kjøleskap!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har tenkt å kjøpe en Pc til film-titting, med tv'en som monitor :)

* Stille "mini-pc" til film-titting!*

 

Hadde orginalt planlagt å bare ha pcen/kabinettet under et bord i et hjørne, men jeg har

alltid hatt lyst til å gjøre en worklogg og få bygget noe :)

...Nærmeste jeg et ordentlig prosjekt jeg har kommet er dette

 

...Så nå har jeg sjansen! :D

 

 

Trenger mye tips om ide'er her, siden jeg har aldri laget gjort en worklog/prosjekt før.

 

...Jeg skal ha pcen i nærheten av sofaen så jeg har veldig lyst til å få satt inn et mini-kjøleskap :)

Så det for en liten stund siden på en side, men nå husker jeg ikke hvor det var. så noen som vet hvor man selger det?

 

Så jeg trenger tips til design og matriale osvosv.

 

...Etterhvert som folk kommer med ide'er så kan jeg evt lage et sammendrag på sketchup :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha,  har noen bilder av et sånt:

 

Fett kabinett! Blir bra hvis du får det til så bra..

 

Edit:  Kjøleskap 1

 

Kjøleskap 2

5114882[/snapback]

 

 

...Er noe mer slikt jeg tenkte på ja :)

 

kjøleskapet skal være stort nok til at det er plass til 1(eller mer) 1.5l flasker.

 

Har tenkt at dette prosjektet skal bli stort og jeg skal bruke mye tid på det!

Så fortsett å kom med forslag! :thumbup:

 

EDIT: tittet litt rundt og de jeg endte opp med/likte best var det ene som mr_razer linket til, nemlig dette. Og det andre jeg fant var dette

Endret av Man0war
Lenke til kommentar
Dette kommer til og blir drit bra  Man0war :thumbs:

 

Ta deg god tid..

5115179[/snapback]

 

hehe, takk :)

 

Kommmer til å bli lignende Tubby prosjektet(innebygget kjøleskap osvosv)

 

Men jeg trenger ide'er! prøv å finn ting som du liker på webbet eller noe, trenger masse ide'er som jeg kan samle og prøve å få laget noe på sketchup :)

Lenke til kommentar

...Nå tror jeg at jeg har gjort gjennombruddet!

 

Husket noe jeg så i en ikea katalog for en liten stund siden.

 

Her:

 

 

 

(Beklager fryktlig for dårlig kvalitet, men det andre kameraet er på reprasjon.)

 

Til de som har en ikea katalog(2005) i huset så er det på side 152 :)

 

Det som står under bildet:

BORLUNDA bord 475,- Skjult oppbevaringsplass.

Mørkerød lakkert trefiberplate. Betongfot.

L42xB42, H55cm.

 

Da tenkte jeg at hvis jeg kjøpte 2stk av det bordet så kan jeg fjerne platen på en av sidene på begge bordene og på en måte gjøre de til et bord :D

 

Så ha kjøleskap inni +pc

 

..Noen andre som likte ide'en?

 

Kan evt lage en sketchup tegning i morgen etter skolen :)

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

...Har et lite/stort problem :cry:

 

Så først på høyden av "bordet" (som jeg skulle kjøpe) nå :p Høyden er jo bare 55cm!

Men jeg gir ikke opp! :)

 

Derfor spør jeg dere om dere kan komme med møbel-produkter som er lignende; Altså som er en slags for boks. Lignende det jeg fant bare større.

Håper at noen kommer med forslag! :)

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

Og der var problemet løst! :)

 

Har fortsatt tenkt å kjøpe meg bordene. Fant ut at 55cm egentlig er en god høyde til salongbord :roll:

 

Men fortsatt et problem! Hvordan skal jeg få fått kjøleskapet inn i bordet??(bordet= 2xBordet som vises i posten over den over)

 

Siden hele bordet er jo 55cm høyt, og da er nok selve boksen noe rundt 40cm høyt...og kjøleskapet er 46cm høyt, har foresten bestemt meg for dette kjøleskapet :)

 

 

EDIT: Ble visst (nesten) bare meg som postet her gitt! :p

 

Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få til kjøleskapet?

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

Du skal jo sjkære ut 2 av veggene. sant? så da stapper du det bare inni! er du fingernem kan du få til å fjerne døra på kjøleskapet å mekke ei ny i tre som ser helt ut som bordet! skal du ha allt stilrent bør du trekke kabler gjennom foten. ser litt styggt ut hvis det kommer kabler ut av bordet!

Lenke til kommentar
Du skal jo sjkære ut 2 av veggene. sant? så da stapper du det bare inni! er du fingernem kan du få til å fjerne døra på kjøleskapet å mekke ei ny i tre som ser helt ut som bordet! skal du ha allt stilrent bør du trekke kabler gjennom foten. ser litt styggt ut hvis det kommer kabler ut av bordet!

5118917[/snapback]

 

jepp, skal fjerne en plate av en av sidene på begge bordene og få satt dem sammen :)

Skal prøve å få et fint og stilig bord, altså det skal være et nøye prosjekt som kommer til å ta tid.

 

Og kablene kommer til å blir satt inn i oransje kabel'strømper som jeg har til overs, og bli klippet på "stolpen" som går ned til gulvet.

 

Kjøleskapet er jo 46cm høyt og bordet/oppbevarings'boksen er jo ca 40cm, så eneste jeg kom på var å ta fra de platene jeg fjernet (for å få satt bordene sammen) og bruke dem til å gjøre det høyt nok til at kjøleskapet skal få plass.

 

Laget litt på sketchup(er ganske ny så ikke klag.)

 

 

(Foran, vendt mot sofaen. 1'e panelet er tatt av)

 

 

(Bak/under, vendt mot tv'en.)

 

 

(Sånn det ser ut vendt mot sofaen)

 

 

Hva synes folka? :)

Endret av Man0war
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...