Gå til innhold

Ukens flørt: INNO A-20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skriv en lesertest kanskje? Alltid vært litt nysgjerrig på innostream-telefonene.

Er for lat til å skrive en lesertest. Her er telefonens positive og negative sider ihvertfall:

 

Plussider:

- Meget god mp3spiller med equalizer og bassboost.

- Veldig god bundle, får med 2 batterier, lader, bordlader, usbkabel, stropp, manual, stereo ørepropp, overgang til 3,5mm med mikrofon. Porta Pro som handsfree anyone?

- Trenger ingen drivere, bare plugge på usbkabelen, så dukker det opp som 2 eksterne lagringsenheter på windows, den ene er minnekortet og den andre er telefonens interne minne på 64mb.

- Flightmode

- File manager, nesten som en enkel versjon av windows utforsker. Telefonen leser det meste av bildefiler og også .txt filer.

- Telefonsvarer, lagre en liten beskjed og velg når den skal aktiveres. Dermed kan beskjeden spilles hvis man ikke svarer tlf etter f.eks 30 sek, og den tar opp beskjeden fra oppringer.

- Kan også ta opp samtaler.

- Video i full skjerm. Med en 1gb minnekort, kan jeg ha 3 spillefilmer og fremdeles plass til en del mp3 sang. Det er bare å snu skjermen 180 grader og lukke flippen, og nyte filmen. Eneste man trenger er å encode filmen til mp4 i riktig størrelse.

- Video-opptak i CIF oppløsning med 15 fps. Samme spesifikasjoner som N90 tror jeg.

- Video som bakgrunn. Litt gøy å ha en musikkvideo som bakgrunn istedenfor et bilde.

- Solid design med gode skjermer. Den ytre skjermen er også av typen tft med 262k farger. Oppløsningen er på 96x96.

 

Negative sider:

- Litt treig respons. Er du en sms-fanatiker, bør du styre unna denne mobilen. Den har ikke norsk T9 heller, men den har æøå, så du må skrive melding på den gode gamle måten.

- Mangler Edge, 3G og bluetooth. De to førstnevnte kan jeg leve uten, men ville ikke takke nei til bluetooth.

- Kamera er uten autofokus og makromode. Dermed kan ikke kameraet måles med k750i og n90 sine.

 

Oppsummering: Dette er en ekte multimediamobil som faktisk gir bedre lyd enn min gode gamle asono mp3spiller. Jeg reiser ofte med buss/tog strekningen Oslo-Trondheim, og kommer aldri til å kjede meg på turene mer. Det er bare å slenge på en film eller høre på musikk eller kanskje spille et spill (566p på jbench1 og 52p på jbench2). Innostream minner meg på mange måter om Samsung, hovedkontoret deres ligger faktisk bare et steinkast unna Samsungs hovedsenter. Problemet med Innostream er at de tidligere modellene deres har slitt med dårlig firmware slik at man assosierer Innostream med mange feil. Heldigvis har jeg ikke merket noe problem med min mobil hittils med 3 ukers bruk. Det virker som de begynner å komme seg, og får håpe de får solgt en del av denne mobilen slik at de har råd til utvikle nye og bedre mobiler. De er ingen tvil et spennende selskap.

Ellers så har mobilen infrarød og de typiske program som kalender, kalkulator, verdensklokke, email, osv.

Grunnen til at jeg kjøpte denne mobilen var fordi jeg falt for designet, og den var jommen finere i virkeligheten enn på bildene. Perfekt størrelse og veldig gjennomført design.

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med den og gir den terningkast 5.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...