Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-21 10:01, elysium skrev:

Når dere så klager over dårlig finish på produktet, ville det da ikke være en mulighet til å planslipe den også nå i ettertid, og se hvilken effekt det har på kjøle effekten.




Joa og det har jeg gjort nå :smile: Temperaturen sank med ca 1c bare så det var ikke så mye å hente på det. Men for casemoddere så vil den helt klart se MYE penere ut etter litt sliping og polering :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-21 07:40, daho skrev:

en ting på tabellen står det 57 og på den andre står det 53.



Tabellen kan være litt vanskelig å forstå, det er derfor vi bare har den med til slutt. Tallene stemmer overens med grafene, ettersom den øverste grafen viser Idle temperatur og den nederste viser Load.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-21 20:34, Supradog skrev:

Hva med en test i forhold til de gpu/hovedkort kjølerne som microplex fører?


altså:

KOOLVD01 Koolance vannblokk, videokort

og

KOOLMB01 Koolance vannblokk, hovedkort (nytting ved bruk av store ramsinks på skjermkort pga vinklede rør)



 

Har nå selv testet testet Koolance kjøleren for hovedkort på mitt GF3 Ti200, og tatt i betraktning finish og material så er jeg rimelig overbevist.

Kjørte kortet opp i 265/580 når jeg kjørte default 3DMark 2001se, og oppnådde 9710 poeng.

 

Lurer litt på hvorfor testen er utført på et rent GF3 kort, det ville vel være mer relevant idag å kjøre den på Ti200 eller Ti500 kort. (Regner med at den nye serien er for ny og dyr).

 

Dette med at RAM temperaturen synker har nok vel så mye med at når en kjøler ned coren så hindrer en varme fra å spre seg ned i kortet (systemet).

Det er allment kjent at en del av temperaturen på minnet faktisk er forårsaket av varmen som coren "slipper" ut i systemet.

 

En annen ting er at når man først viser til tester utført i 3DMark, hvorfor ikke referere til oppnådde resultater? f.eks. før og etter vannkjøling.

Vel og bra er det interessant med utslag dette gir på temperaturen, men økt ytelse er etter min mening et must å få med seg i slike tester.

 

En kunne ved å bruke et annet kort samt ytelsetesting gitt leserne en referanse slik at de kunne sett sitt eget system kontra OK sitt.

 

Dette at ikke kjøleren kommer med vinklede nippler er jo en meget stor minus. Det fører til langt mer arbeid, samt at større modifikasjoner på minnet må foretas.

Så jeg synes faktisk dere er snille med den karakteren dere gir kjøleren.

Lenke til kommentar

Med et så dårlig utseende er det like greit å lage selv mener jeg. Den eneste grunnen jeg kan se i å kjøpe fabrikkerte vannblokker er at de ser litt "proffere" ut enn hjemmemekk. Å lage en blokk som denne krever jo ikke noe spessielt utstyr engang.. Nei jeg kjøper ikke shabby utstyr til det dere kaller en "billig" pris..

Lenke til kommentar

Men akk da...

Jeg kjører mitt GF2 MX T400 kort på lik klokkefrekvens på gpuen med en vnalig blue orb,og den kjører stabilt på det...Litt Jallah :razz:

Rammen har jeg ikke tørt å klokke så mye siden den ikke har noen kjøling...Synes ikke kjøleren så direkte fin ut heller selv, holder meg til blueorben på mitt lusne kort fortstt jeg...hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...