Gå til innhold

Qnaps nye NAS er spesielt stuevennlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal begynne med opptak av 4k filmer i nær fremtid med kamera.

Hvordan vil det være med direkteavspilling av disse filene i h265, vil nas'en klare det og?

 

Jeg kan ikke garantere noe, men jeg ville ærlig talt bli sjokkert om den ikke vil klare det. UHD Blu-ray krever maksimalt 128Mbps i overføringshastighet. Altså 16 Megabyte i sekundet, og det bør være barnemat for en device med SSD og 10Gbps nettverksinterface.

 

Så vidt jeg kan se, er max bitrate for h.265, ved 4k og 300fps (evt. 8k og 120fps) 800Mbps. Det er litt mer jobb, men fremdeles godt innafor hva man bør kunne forvente

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

 

Skal begynne med opptak av 4k filmer i nær fremtid med kamera.

Hvordan vil det være med direkteavspilling av disse filene i h265, vil nas'en klare det og?

 

Jeg kan ikke garantere noe, men jeg ville ærlig talt bli sjokkert om den ikke vil klare det. UHD Blu-ray krever maksimalt 128Mbps i overføringshastighet. Altså 16 Megabyte i sekundet, og det bør være barnemat for en device med SSD og 10Gbps nettverksinterface.

 

Så vidt jeg kan se, er max bitrate for h.265, ved 4k og 300fps (evt. 8k og 120fps) 800Mbps. Det er litt mer jobb, men fremdeles godt innafor hva man bør kunne forvente

Enig i dette. Selv har jeg en Synology DS918+ med SSD cache og 4TB disker. Denne har "kun" 1Gb tilkobling, men overføringer går med 113MB/s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...