Gå til innhold

Problem med eldre iPod og iTunes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

V.1.0 - Er den "gamle" versjonen med scrollehjul og vanlige knapper. Det er også denne som er den orginale og etter min mening den peneste, designmessig. Kom i 5, 10 og 20 GB versjoner.

 

V.1.1 - Såvidt jeg vet ble det nå trinnløst scrollehjul og touch-følsomme knapper. I 10, 20 og 30 GB versjoner. Den første versjonen som støttet windows fullt ut av Apple, selv om V.1.0 også var fullt brukbar med en windows-basert pc.

 

V.2.0 - Den foreløpig nyeste. Knappene har byttet plass og den har blitt noen gram lettere. Mulighet for dockingstasjon. Foreløpig i 10, 20 og 40 GB versjoner.

 

Kanskje også verdt og legge merke til at Apple har sluttet å gi ut software-oppgraderinger til V.1.0 og V.1.1, noe som har ført til massive protester i iPod-"miljøet".

 

Med den "gamle" versjonen regner jeg med at hw.no mener V.1.0.

Endret av scirocco
Lenke til kommentar

scirocco, du har nesten rett.

 

Det finnes tre versjoner av iPod.

 

GEN1: Kun en versjon, og det var 5GB versjonen med fysisk-scrollhjul. Det er denne som det er problemer med, og denne har ALDRI vært offisielt støttet av Apple. Men som de sier, det fantest 3.parts programvare som gjordet dette.

 

GEN2: 5, 10 OG 20GB versjoner. Hadde touch-scrollhjul.

 

Gen3: Her finnes det faktisk to versjoner, de som selges i dag kan kalles 3.1, og finnes i 10, 20 og 40GB versjoner. De før der igjen var i 10, 15 og 30GB versjoner.

 

 

Synes det er ubegrunnet å skylde på Apple, siden GEN1 aldri var ment for Windows.

Lenke til kommentar

tore: Sitter selv på det du kaller GEN1 utgaven av iPod. Den kom formatert i Apple sitt filsystem og støttet offisielt ikke windows. Den har også et fysisk skrollehjul. Greit nok tenker du, men det som får posten din til å ramle sammen er at iPod'en jeg sitter på rommer 10 GB. Jeg var blant de første som bestilte en iPod, men allerede da fantes den i 5, 10 og 20 GB varianter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...