Gå til innhold

Bærbare med Prescott kommer i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det mulig å designe en bærbar PC allerede nå med P4 Prescott-prosessor når varmeutviklingen til denne prosessoren ennå ikke er avklart? Det ser sikkert flott ut på papiret, men jeg stiller store spørsmålstegn ved at denne prosessoren i det hele tatt er egnet for bruk i bærbare PC'er når den knapt nok kan brukes i en stasjonær PC. Jeg vil også tro at MOBILITY Radeon 9700 kommer til å produsere en del varme, så dette designet ser lite realistisk ut og er nok dømt til å forbli på papiret.

 

P4 Prescott-M har som kjent en varmeutvikling på 74-94W (stasjonær P4 Prescott >> 100W), og en slik varm prosessor er fullstendig uegnet i en bærbar datamaskin etter min mening :roll:

 

Nyere P4 Prescott som kommer til neste år skal visstnok utvikle enda mer varme, så utviklingen går ikke i rett retning hos Intel.

 

AMD går heldigvis i motsatt retning, der dagens Athlon XP-M utvikler vesentlig mindre varme enn Intels P4-M. Og når jeg tar med at den nye Athlon 64-serien utvikler enda mindre varme enn Athlon XP, ja da har papirprosessoren P4 Prescott et stort problem :yes:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...