Gå til innhold

OL 2022 Kåre på ville veier.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Moderator / Administrator får avgjøre om denne tråden bør flyttes til denne:

 

OL i Oslo - pampene i idrettsforbundet - Den nye regjeringens første nøtt.

 

Jeg noterer med interesse at tidligere statsminster og sosialøkonom Kåre Willoch er på Tv og hevder at FrP's Siv Jensen er modig som går i mot at Oslo arrangerer OL i 2022.

 

1. Jeg er usikker på om Willochs begrunnelse kun går på at kostnadene med å arrangere OL har steget over alle rimelige grenser eller at han mener av Norge ikke bør arrangere et nytt vinter OL så nær på OL på Lillehammer 2014. Jeg er fort enig med Willoch i at kostnadene har steget ut av alle proporsjoner, men det er vel ingen forutsetning at andre land bruker like mye penger på arrangementet som Russland gjorde under Sotsji-OL.

 

2. Personloig mener jeg at et eventuelt nytt norsk Vinter OL burde vært arrangert i Tromsø. Derfor er jeg mot at OL skal arrangeres i OSLO. Det er min åpne agenda. Et vinter OL i Tromsø kunne blitt eksotisk og hvorfor skal ikke Nord Norge får den infrastrukturen som følger med et OL? Etter mitt syn går det på viljen og ikke evnen.

 

3. Jeg synes Willoch er ganske arrogant når han på spørsmål fra Tv intervjueren som spør.

 

Du har opplevd to Vinter Ol i din levetid. Burde ikke de som vokser opp i dag kunne få oppleve det samme?

 

svarer:

 

De kan jo reise utenlands å se OL.

 

4. Jeg har en mistanke om at Willoch blir et alibi for finansminister Siv Jensens 10 talls milliarder i skattelette som de har lovt sammen med Høyre i høstens budsjett. De leter nok med lykt å lupe etter alle de postene som kan bidra til å finansiere denne skatteletten.

 

Mer om det her:

 

http://www.dinnettavis.no/#oslo-ol-fedrekvote-statlig-nedsalg-skattelette

 

5. Mer om finansiering og skatt.

 

Mange mener Thomas Piketty http://piketty.pse.ens.fr/en/ som har skrevet den allerede berømte boken Capital in the Twenty-First Century er en kandidat til neste års Nobels økonomipris. Uten at jeg har lest boken, vet jeg at han har et ganske radikalt syn på skatt. Han er for kraftig beskatning av de rikeste slik jeg har hørt av omtalene av ham.

 

Tilføyd etter å ha sett dagens nyheter.

 

Unge Høyre er det eneste av ungdomspartiene som går inn for OL i 2022.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...