Gå til innhold

Test: Huawei Ascend P2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok sagt at det åpenbare valget i prisklassen 3000 kroner er nexus 4. Den ligger i prisguiden med 16GB til 3200 kroner, som er en meget god pris. Hvis du skal velge S III til samme prisen må du ha veldig lyst på utskiftbart batteri og minenkortstøtte, for bortsett fra det er det vanskelig å komme på noen grunn til å kjøpe S III.

 

Edit:3000 kroner på cdon

Endret av EirikLF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@EirikLF

Nexus 4 koster under 3000 på cdon

 

I ytelsesmålingene våre kommer Huawei Ascend P2 generelt godt ut. Det vi ikke helt skjønner er at noen av målingene spriker veldig. For eksempel gir AnTuTu oss målinger fra rundt 15 000 til noe over 20 000. Den første summen er relativt beskjeden, mens sistnevnte er helt på høyde med hva vi forventer av en såpass greit bestykket telefon.

 

Målingene spriker fordi prosessoren og GPU klokkes ned når mobilen blir varm. Jeg opplevde store variasjoner med AnTuTu når jeg testet Ascend D1 Quad

 

antutu-benchmark-results-depending-on-temperature_1358458413.jpg

Endret av elaffen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville nok sagt at det åpenbare valget i prisklassen 3000 kroner er nexus 4. Den ligger i prisguiden med 16GB til 3200 kroner, som er en meget god pris. Hvis du skal velge S III til samme prisen må du ha veldig lyst på utskiftbart batteri og minenkortstøtte, for bortsett fra det er det vanskelig å komme på noen grunn til å kjøpe S III.

 

Nexus 4 er åpenbart dersom du er fornøyd med den som den er.. LG er kjent for å ha seine oppdateringer + en lite tilfredsstillende kundeservice..

Lenke til kommentar

 

 

Nexus 4 er åpenbart dersom du er fornøyd med den som den er.. LG er kjent for å ha seine oppdateringer + en lite tilfredsstillende kundeservice..

 

At det er LG som er produsent vil ha lite å si når det er Google som står for softwaren. Jeg ser ingen grunn til å tro at nexus 4 skal få noe tregere oppdateringer enn tidligere nexus telefoner. Når 4.3 kommer regner jeg med å få oppdateringen i løpet av maks en måned. Nexus 4 er også veldig enkel å unlocke, og har kanskje det beste utviklermiljøet av alle, så om det er noen telefon som bare kommer til å bli bedre er det nettopp den.

 

Når det gjelder kundeservice så har jeg aldri satt meg inn i hvem som er "kjent for" hva, men jeg har ikke inntrykk av at det er mange som har problemer, kanskje først og fremst fordi det ikke har vært særlig mange produksjonsfeil.

Endret av EirikLF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...