Gå til innhold

Picasso stjal som en ravn. Gjør likeså om du vil.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Picasso sa.

 

Ser jeg et motiv, så stjeler jeg det og gjør det ugjenkjennelig.

 

Jeg håper å få til en helt åpen ideutveksling om en applikasjon jeg antagelig aldri kommer til å utvikle. Men vi kan lære mye av dette om vi får til en god tråd. Kanskje gjør noen av dere andre det. Sånn sett kan vi kalle det:

 

kguns tenkte applikasjon:

 

Jeg sitter med en utgave av boken:

 

Building Telephony Systems with OpenSIPS 1.6 Noen som kjenne OpenSIPS?

 

Jeg "akter" å lage en applikasjon a la Skype (ikke nødvendigvis like brukervennlig) og lurer på hvordan det skal gjøres, I en viss forstand dreier det seg jo om å lage en applikasjon som knytter en forbindelse mellom to Iper. Mellom disse Ipene går det en bitstrøm. Applikasjonen må knytte en forbindelse mellom disse Ipene slik at det er mulig å føre en samtale via Pc'ens mikrofon og gjerne bildeforbindelse via kameraet.

  • Hvordan skal jeg lage en enkel slik applikasjon?
  • Dokumentasjon og forslag til litteratur?
  • Finnes der egnede design mønstre?
  • Hva med rammeverk?
  • Verktøy. Jeg har Dreamweaver CS 6 samt Embarcadero RAD studio exe.

Relatert litteratur:

 

http://www.packtpub....?keys=Telephony

 

Er det mulig å få til en helt åpen debatt om dette spennende temaet som jeg ser som en ganske utfordrende programmeringsjobb.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Websockets er jo greit for å holde sesjoner i live over nettverket samt sende transaksjoner (riktig ord?) frem og tilbake mellom bruker og server. Kombiner Node.JS med Socket.IO så har du Javascript drevet sanntid drevet applikasjon.

 

 

Dersom det skal lages VoIP med websockets er jo dette et sted å starte: HTML 5 Media Capture

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dersom det skal lages VoIP med websockets er jo dette et sted å starte: HTML 5 Media Capture

 

Glimrende innspill nok en gang. Rart at dette temaet ikke vekker større interesse. Jeg har lenge kjent til nettstedet Internet2

 

Internet2 is an exceptional community of U.S. and international leaders in research, academia, industry and government who create and collaborate via innovative technologies. Together, we advance national and global research and education.

 

Nå skjer altså mye av dette ved hjelp av nyere protokoller der HTML5 og node.js er sentral. Fikk du tid til å se vidoen?

 

Denne

 

HTML5-APIs-and-related-technologies-by-Sergey-Mavrody.png

 

var interessant. Node.js er ikke nytt for meg, men den bruken som illustreres i videoen var ny og gav meg en aha opplevelse. Finnes der noen gode artikler (bøker) om biblioteket?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...