Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lav USB HDD fart på Asus RT-N66u ruter‏


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

 

Jeg kjøpe denne ruteren(Asus RT-N66u) på tilbud hos Komplett, men uansett hva jeg gjør med innstillinger på ruteren for jeg ikke noe fart på mine usb tilkoblede hdd. Med lav fart mener jeg ca 500kb/s, dette er etter jeg kobler hdd til igjennom min datamaskin og skal overføre filer trådløst fra data -> ruter/usb hdd. Jeg har lest mange plasser at andre for fart opp i 15mb/s.... Jeg har en ny asus pc, så trådløse hastigheter skal ikke være problemet.

Jeg har forresten prøvet å koble 2 forskjellige hdd til ruteren, så det er ikke hdd sin feil heller.

 

Har dere noen forslag til hva problemet mitt kan være?

Innstillinger på ruteren?

Feil produksjon/feil på ruter? :hmm: :hmm: :confused:

Endret av Nastyfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte samme router for ett par dager siden. Jeg sliter med at jeg ikke finner routeren som en enhet på nettverket. Du kan se tråden her.

 

Men jeg får tilgang til hard disken som er koblet til routeren gjennom FTP-deling. Da får jeg ganske bra hastighet. Har du prøvd dette?

Men da har jeg problemet at jeg ikke kan legge til filer på disken (kan bare kopiere filer fra disken), til tross for at jeg er logget inn som administrator.

Endret av chaag
Lenke til kommentar

For det første tror jeg bare du kan legge til filer med internett FTP, og ikje LAN FTP..

 

Er litt usikker på hva ditt problem er.. er selv ikke så veldig flink til dette her ser det ut som.. :glare:

 

Har du prøvd å restarte pcen?? :tease:

 

BTW, hvis du får til å legge til HDD din i min datamaskin, kan du gi meg en tilbake melding på hvilken hastighet du får??

Lenke til kommentar

Routeren sier at den har sisite versjon av firmware, skal prøve på en fabrikkreset når jeg kommer hjem, og vurderer sterkt å prøve meg på 3party program som du sier.

 

Ringte Asus support i dag, han sa at han hadde aldri hørt om problemet og hadde ingenting å hjelpe meg med.. :closedeyes::w00t:

Lenke til kommentar

Det er mye som spiller inn viss dere vil ha optimal fart og en av tingene er at client kortene er av bra kvalitet og siden asus rt-n66u er broadcom basert router bør client kortene være av broadcom men ikke en nødvendighet..

Jeg som har Atheros basert router kjører kun Atheros baserte kort på pc`r som jeg bruker til torrents/filoverføring/streaming det blir litt enklere å finne riktig kort når du bruker fra samme produsent,viss jeg kjører Ralink produkter mot router så kan det virke som det er dårlig mix.

Det kan også være mange andre ting som spiller inn men dere poster litt for lite informasjon om oppsettene deres til at vi kan hjelpe dere..

http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=7144

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...