Gå til innhold

asge's AW-6060 kabinett.


Anbefalte innlegg

AW-6060

 

Heisann :)

 

Da er det snart vinter og jeg kjente lysten for et nytt prosjekt kom. Har vært lite aktiv i en periode så må få litt hjelp innen vannkjøling og HW.

Har lenge ønsket og lage et kabinett i Aluminium og derav navnet AW-6060 som er navnet på en type Alu.

 

Jeg jobber til daglig som CNC maskinoperatør og derfor har jeg tenkt og CNC maskinere hele kabinettet. Driver og tegner i sketchup men er ikke helt ferdig. Så inntil videre er prosjektet i en slags planleggings stadie. Men har alt laget en del som skal brukes i prosjektet. Det var en produksjon på jobb som ikke ble noe av så i stedet for og kaste den skal jeg nok få brukt den til noe lurt ;) ( se vedlegg.)

 

Ellers så skal jeg oppdatere en del med bilder og muligens film fra produksjon så dere får litt innsikt i CNC produksjon.

 

Så det er nevnt er det noen som trenger noen smådeler så bare skrik ut i _ Kommentartråden _ så skal vi se hva vi får ordnet :)

 

når det kommer til HW så blir det nok ikke noe ekstremt. Men skal ha vannkjøling. Men er fersk på området så trenger råd og tips. Skal kun ha vannkjøling på skjermkort. blir muligens SLI eller CF oppsett. CPU skal kjøles av en True Copper jeg har liggende.

 

Kabinettet skal i hovedsak bestå av Alu men vegger og sider skal bestå av Lexan da det er litt billigere. har en del løsninger som jeg skal ha med ;) Kabinettet skal være et skrudd kabinett så blir del for del.

 

TO DO (22.10.12 - oppdateres litt senere )

 

- Gjøre ferdig tegninger

- Finne ut hva slags deler jeg trenger til vannkjøling

- Kjøpe inn HW

  • CPU: socket 1155 i7 2600k
  • MB: Asus Sabertooth Z77
  • GPU: 1x (2x?) GTX 660
  • OS: SSD 100+ gb

- Maskinere deler til kabinett.

- Prøvemontere og rette på eventuelle problem.

- Demontere helt og sanblåse/pusse deler.

- Noe skal lakkeres noe skal ikke lakkeres.

 

Det er det jeg kommer på nå :) får ta mer senere.

 

Har dere spørsmål, ris eller ros

er det bare og spørre eller kjefte i _ Kommentartråden_ :)

 

- Geir Einar

post-209611-0-34517100-1350936707_thumb.jpg

post-209611-0-03575200-1350936716_thumb.jpg

post-209611-0-05178100-1350936723_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...