Gå til innhold

IKEA jakter norske IT-hoder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bare å ligge unna, folk jeg kjenner har blitt behandlet direkte ufint av Ikea når de var ansatt der. Det er vel et av selskapene jeg ikke ønsker å være ansatt i.

 

Lenke til kommentar

Bare å ligge unna, folk jeg kjenner har blitt behandlet direkte ufint av Ikea når de var ansatt der. Det er vel et av selskapene jeg ikke ønsker å være ansatt i.

 

Jeg tror IT folk er mer kresen på arbeidsforhold enn mange andre grupper. Grunnen er sikkert at fokus på programmeringen MÅ være bortimot 100%. Programmet bygges som "et korthus i hodet" og da kan ikke andre ting forstyrre. Å være forbanna på sjefen fører til bugs, dårlig kode og lav produktivitet.

 

Siden jeg har jobbet som programmerer siden starten på 80-tallet må dere tro meg :) Detter er (bittter) erfaring...

Endret av morten_b
Lenke til kommentar
Bare å ligge unna, folk jeg kjenner har blitt behandlet direkte ufint av Ikea når de var ansatt der. Det er vel et av selskapene jeg ikke ønsker å være ansatt i.
Jeg tror IT folk er mer kresen på arbeidsforhold enn mange andre grupper. Grunnen er sikkert at fokus på programmeringen MÅ være bortimot 100%. Programmet bygges som "et korthus i hodet" og da kan ikke andre ting forstyrre. Å være forbanna på sjefen fører til bugs, dårlig kode og lav produktivitet.Siden jeg har jobbet som programmerer siden starten på 80-tallet må dere tro meg :) Detter er (bittter) erfaring...

 

Stemmer nok dette, samt at IT-folk lett blir "stjelt" av andre om de ikke er fornøyd. Man får jobbtilbud hele veien, så fremt man jobber med ting som er dagsaktuelle.

 

De som jobber "på gulvet" er derimot lettere å erstatte, samt man kan alltids dra inn så mange som man vil (mange som ønsker seg en midlertidig jobb, eller ikke får jobber andre steder).

 

Forsvinner nøkkelpersoner i IT-miljøet, kan det bety katastrofe eller høye utgifter pga. innleid kompetanse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Merkelig, for jeg har hørt det motsatte. At det er godt arbeidsmiljø og at de tar vare på de ansatte.

Mulig jeg er litt for generell, tross alt har jeg info fra kun en "avdeling" innen et digert selskap. Mine inntrykk gjenspeiler derfor ikke nødvendigvis selskapets policy'er.

 

* fy megselv *

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...