Gå til innhold

BI Nydalen - Finans, Shipping eller Business Administration?


Skole/Linje  

19 stemmer

  1. 1. Skole/Linje

    • BI Nydalen - Finans
    • BI Nydalen - Bachelor of Business Administration
    • BI Nydalen - Bachelor of Shipping Management
    • NTNU - Samfunnsøkonomi
    • UIO - Samfunnsøkonomi
    • UIB - Samfunnsøkonomi
      0


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har søkt BI Nydalen på Finans, Bachelor Shipping Management og Bachelor of Business Administration.

 

De to sistnevnte er engelske linjer hvor all undervisning foregår på engelsk.

 

Jeg kan forandre prioritet på alle tre valgene enda en god stund fremover. Finans har alltid vært det jeg har lyst til, men så i det siste har jeg fått øynene opp for spesielt Bachelor of Business Administration siden det virker som en veldig interessant linje. Egentlig det samme med Shipping. Jeg kan snakke og skrive flytende engelsk pga at jeg har hatt bosted i statene over en lengre periode, så engelskdelen er ingen bekymring eller noe jeg legger til grunn for å eventuelt ikke velge de Business/Shipping, derimot er dette et stort pluss at de er på engelsk, siden jeg føler det gir meg et mer internasjonalt grunnlag for en master og senere en jobb.

 

Det jeg lurer på er om noen har noen synspunkter om hva jeg bør velge, noe som har erfaring fra noen av linjene (går/har gått/vet noe). På Bachelor of Business Administration og tildels Shipping Management kan man velge å få en veldig finansorientert utdanning, mens Finans er hovedfokus på finans (obviously).

 

En annen ting jeg også tenker på at finans er bare norske, veldig sosialt, bra studentforening (http://www.bifinans.no) osv. Ikke misforstå meg og tro at jeg mener f. eks Business Administration ikke har det sosialt, men som det også står på hjemmesiden - veldig mange som kommer fra andre siden av kloden kommer hit ene og alene for å studere og har kanskje ikke budsjett eller interesse å gjøre noe annet. Dette ble veldig vanskelig å formulere, men håper dere skjønner hva jeg prøver å komme frem til :). Personlig er jeg veldig seriøs på studiene og kommer ikke til å være en av de som fester bort studietiden på noen måte, men jeg ser på Finans-linjen som mer etablert og et større organ som er rundt, enn Business Administration som er en mer ny linje som fortsatt har sine små justeringer å gjøre (ifølge en som går der som er intervjuet på kurssiden)

 

Mine interesser er veldig mye innenfor finansverden med aksjer, børs, fond, valuta og lignende. Men som sagt har jeg hatt bosted i utlandet store deler av livet, og jeg er veldig interessert i å utveksle/master i utlandet/evnt jobbe i utlandet. Noe som gjør at Business Administration virker spennende.

 

Håper på all mulig feedback, dette er et vanskelig valg! :)

 

(Sånn sidenotat så har jeg også søkt samordnet opptak på Samfunnsøkonomi på NTNU, UiO og UiB, så hvis det er noen som har noen synspunkter på dette er det også bare hyggelig)

 

http://www.bi.no/no/Heltid/Bachelorstudier/Finans/

http://www.bi.no/en/Full-time/bachelor/Bachelor-of-Business-Administration/

http://www.bi.no/en/Full-time/bachelor/Bachelor-of-shipping-management/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har akkurat kommet inn på Shipping Management på BI. Eller fått tilbud om plass.

Finner svært lite informasjon på nettet rundt linja men har fått høre litt ifra kamerater som går Finans nå.

Shipping Management er jo helt nytt, startet opp i fjor og ifølge kameraten min har den ikke mange studenter. Det er ingen som har fullført linja enda og det er derfor uvisst hva slags jobb/hvilke jobber disse studentene vil få.

 

Jeg søkte meg på Shipping Management fordi det var noe nytt, spennende og det faktum at linjen er på Engelsk noe som fører til at man kan jobbe/studere videre i utlandet noe som jeg ser på som et stort pluss.

 

Det lille jeg har fått høre om linjen er at det er tett oppfølging av studentene. Bare det at jeg allerede har fått plass uten å sende inn noen papirer utenom søknaden sier vel at det ikke er så utrolig mange studenter. Jeg ønsker å ta del i noe nytt, hvem vet kanskje linja blir megapopulært om noen år og vi er blant de første som går ut og setter standaren.

 

Hvis du har funnet mer informasjon rundt linja, post det gjerne her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har en venn som går på Shipping nå og han er veldig fornøyd. Veldig bra opplegg og dyktige forelesere.

 

Ingen andre som har noe å dele?

 

 

Hei!

 

Jeg går på BI selv, og kan fortelle deg det jeg vet om Shipping-linjen.

 

Den skulle egentlig starte opp i fjor, men på grunn av få søkere ble den ikke startet opp. Men i år skal den opp! Så vennen din går kanskje BBA med spesialisering i shipping?

 

Angående hvilken linje du bør velge bør du tenke på hva du vil gjøre i etterkant. Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt en mail til [email protected] med spørsmålene, så kan du få litt mer veiledning om hva som vil være riktig for deg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heihei!

 

Ser der har spørsmål om de engelske linjene på BI, og det er flott.

Tar selv en BBA og er ferdig med mitt første år. Angrer ikke ett sekund på at jeg valgte BBA. Jeg er Marketing Manager for BBA-linjen, og vil være en "hovedfadder" for begge de engelske linjene når dere trår inn på BI.

 

Regner med at dere har trukket en beslutning vedrørende hvilken linje dere går for?

 

Enten dere velger Shipping eller BBA; så er det et sikkert valg med mange karrieremuligheter - og jeg skal gjøre mitt beste for at deres første uke på BI legger et godt sosialt og festilig grunnlag for hva som kommer til å bli 3 spennende år.

 

:new_woot:

 

FEEETT

Endret av SheepMan
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei,

 

Jeg har tenkt å søke på BBA, men er litt usikker på opptakskravene.

Hvordan fungerer IELTS prøvene? er dette noe alle må ta for å søke på linjen. Trenger jeg å ta Academic version eller General Training version? Jeg ser at neste prøve i IELTS kommer 10.03 (så jeg har ganske dårlig tid) ettersom den neste etter der kommer den 12 april. Regner med at denne datoen er for sen, ettersom søknadsfristen på universitet er april 15 (?). (jeg har ennå ikke meldt meg på noen prøve dato). Er dette noe jeg må ha med i søknaden min på linjen, eller kan jeg komme med resultater fra denne prøven senere i prosessen?

 

Er det noe mer jeg burde vite om søknadsprosessen?

 

Hadde vert flott med et svar så fort som mulig, er ganske stresset for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...